• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggast på bild?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Just nu finns det 160,000+ bilder uppladdade till Klocksnack.se. Det är många klockbilder det...
Flera av dem är ruskigt snygga, perfekt ljus, vinklar som får fram vackra tavlor osv.

Fast... Många kombinationer kanske gör sig bäst på bild. En bild-diskussion är värdelös utan bilder, så för att visa vad jag pratar om postar jag nu en bild jag lånat från Internet (Googlade fram den).

20f72fcee015bb48e49474d7a7f35f17.jpg


En Speedmaster på racingläder. Riktigt fin bild, snygg kombo ...men i verkliga livet tycker jag att kombinationen faller oerhört platt. Det är så klart en smaksak, men jag tycker inte att kombon flyger när jag sett den på riktigt.

Så, diskussionsunderlag: Vilka klockor/kombinationer blir något helt annat på riktigt, och borde stannat på en bild?
 
Just nu finns det 160,000+ bilder uppladdade till Klocksnack.se. Det är många klockbilder det...
Flera av dem är ruskigt snygga, perfekt ljus, vinklar som får fram vackra tavlor osv.

Fast... Många kombinationer kanske gör sig bäst på bild. En bild-diskussion är värdelös utan bilder, så för att visa vad jag pratar om postar jag nu en bild jag lånat från Internet (Googlade fram den).

20f72fcee015bb48e49474d7a7f35f17.jpg


En Speedmaster på racingläder. Riktigt fin bild, snygg kombo ...men i verkliga livet tycker jag att kombinationen faller oerhört platt. Det är så klart en smaksak, men jag tycker inte att kombon flyger när jag sett den på riktigt.

Så, diskussionsunderlag: Vilka klockor/kombinationer blir något helt annat på riktigt, och borde stannat på en bild?

Kontrar med en helt tvärtom, tycker Speedy på länk ser bra ut på bild men ser tråkigt ut IRL, den bör sitta på läder/kroko...
Speedy1_zpsaf4c4ec3.jpg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Gick och drömde i månader om denna Chanel J12 Marine till dess att jag såg den IRL. Ville bara spy. Tycker bilden är fantastisk.

Chanel-J12-Divers-Watch_1.jpg


Ps. Alla klockor på zulu blir snygga på bild i rätt vinkel men IRL ser det förjävligt ut. Obekvämt dessutom.
 
Topp