• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggaste kronografen för <10k

Loshin

Panerai
image.jpg

Beg. Sinn 103
+1 på den.
20160221_144241.jpg
 

Loshin

Panerai
Nöjd? Jag har en gammal manuell med enbart datum på ingång.
Mycket nöjd. Gillar verkligen det kupade glaset. Passar på många olika slags band. Går att bada med. Bra design för den känns inte alls speciellt tjock för att vara en kronograf med ett valjoux 7750 i. Haft några såna, och de brukar alltid vara så tjocka. Glaset, den svarta vridringen och boettens utformning bidrar till att den känns mycket tunnare än 15,5 mm.
20160225_151504.jpg
 

ekan76

Omega
url

Alpina Startimer Chrono. Tyvärr 44mm har jag för mig, men otroligt snygg.

Edit: verkar inte kunna lägga in länkade bilder så, google is your friend...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mycket nöjd. Gillar verkligen det kupade glaset. Passar på många olika slags band. Går att bada med. Bra design för den känns inte alls speciellt tjock för att vara en kronograf med ett valjoux 7750 i. Haft några såna, och de brukar alltid vara så tjocka. Glaset, den svarta vridringen och boettens utformning bidrar till att den känns mycket tunnare än 15,5 mm.
20160225_151504.jpg
Grymt glas! Min manuella är nog lite tunnare tror jag.
 
Topp