• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggaste kronografen för runt 10 papp?

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Nå, vad har ni för tips?
Har börjat inse att nu när jag varit utan kronograf i en hel vecka börjar jag sakna.
Dags att blicka framåt. Vad är era trevligaste förslag för runt 10 papp?
Sinn 103 Classic ligger bra till, för en beggad sådan borde man väl få loss för runt 10?
Så ös på.
103-Classic_V.jpg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
SINN:en var riktigt snygg!

Jag hade dock gått för nå´t vintage-aktigt. För 10 000 får du två! ;)
(eller en & lämna idirekt in på servie...)

PM:a Ariste, vettja´!
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Håller med Rock_N_Ron där. En sjuttitalare för under 10 och en slant till urmakaren gör dig till en lycklig hen.
 

Kniven

Cartier
Nå, vad har ni för tips?
Har börjat inse att nu när jag varit utan kronograf i en hel vecka börjar jag sakna.
Dags att blicka framåt. Vad är era trevligaste förslag för runt 10 papp?
Sinn 103 Classic ligger bra till, för en beggad sådan borde man väl få loss för runt 10?
Så ös på.

Det är riktigt snygg! Men just den modellen kom väl förra året? För det första finns det få modeller ute på begagnadmarknaden sen blir nog svårt att få en förstaköpare att släppa sin klocka till halva priset efter mindre än ett år på armen. Det finns äldre modeller av 103 som går för 10', dock inte lika grymma som classic.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Det är riktigt snygg! Men just den modellen kom väl förra året? För det första finns det få modeller ute på begagnadmarknaden sen blir nog svårt att få en förstaköpare att släppa sin klocka till halva priset efter mindre än ett år på armen. Det finns äldre modeller av 103 som går för 10', dock inte lika grymma som classic.
Håller helt med. Classic ligger lite högre än 10'. Annars hade jag redan har en... :) Finns andra varianter av 103 men som du säger, inte lika grymma.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Aha, trodde att just den funnits längre. Jaja, vrålsnygg iaf.
Men i övrigt tycker jag Sinn har ett par heta alternativ.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Det som gjorde att jag valde bort classicen när jag handlade sinnchrono förra veckan var höjden. Den är uppe på 17mm vilket tillsammans med den modesta diametern förvandlar klockan till en klassisk köttbulle.

Jag vaöde att köra på en 103 st. Då får man lite vintagefeel med det härdade plexit. Den är även mycket tunnare.

QuRZl7r.jpg
 

Robin

Omega
Spara några månader och försök fynda en Omega Seamaster Chronograph. Snyggare klocka får man leta efter i den prisklassen.
Såg det låg en svart ute för 14k på blocket innan. Suspekt lågt pris.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Detta är Rber s Sinn, ingen koll på modell eller pris men den var förbannat snygg, perfekt storlek och kanske inte allt för dyr?
Rbers Sinn är en Sinn 356 om jag inte misstar mig. Kostar drygt 10k ny på läder.
356 stämmer bra. 38,5mm och sitter riktigt gött. Finns även i en storlek större runt 41mm och heter 358 om jag minns rätt.

Riktigt mycket klocka för pengarna. (5-6kkr beggad). Länken är trevlig och mycket snygg på Hirsch Liberty. Snyggast är den på Singulars nato i skinn!
duvezede.jpg
 
Topp