• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggaste motorsportklockan?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag ångrar att jag flippade

Ja dom där två är riktigt fina, framförallt den nedre. Finns inte så många Heuers till salu.
Heuer är min racingfavorit, men en Daytona skulle man ju inte tacka nej till heller. I år är ju faktiskt Rolex official timekeeper i F1.

Jag tycker att Heuer har förvaltat sitt racingarv dåligt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Heuer har ju tom förvaltat sitt arv så dåligt att de gick ihop med nån obskyr turbotillverkare eller hur det nu var... ;)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
tag-heuer-silverstone-chronograph-watch_zps86bb0619.jpg
 

Mr Chance

Kalmar
Intressant tråd! Jag gillar motorsport fast på två hjul. Finns det någon klocka som förknippas med mc-racing? Har iofs för mig att jag sett någon Certina med Doohans namn på.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Kör som ett svin, och låt någon annan ta tiden!

När du skakar skumpan på pallen behöver du en vattenskyddad.
 

_z_

Omega
Intressant tråd! Jag gillar motorsport fast på två hjul. Finns det någon klocka som förknippas med mc-racing? Har iofs för mig att jag sett någon Certina med Doohans namn på.
Nya Tudor black shield är ett samarbete med Ducati, ingen direkt historia men alltid något :)
umuqasym.jpg



SGS3 via Tapatalk.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Intressant tråd! Jag gillar motorsport fast på två hjul. Finns det någon klocka som förknippas med mc-racing? Har iofs för mig att jag sett någon Certina med Doohans namn på.

Finns ju en Jaeger 'Valentino Rossi'-edition. Mer MC-sport koppling än doktorns egen klocka behöver du knappast ha.

//Johan
 

GurraG

Cartier
Monacon var min första klockförälskelse och helt given som snyggaste motorsportsklockan för mig. Självklart en kronograf i blått.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ja var är alla grymma klockor som förknippas med racing?? Måste ju finnas många på forumet som sitter på det ena å det andra!
 

azcii

Patek
2-Faktor
De flesta klassikerna är redan postade, så jag provar något annat. Kanske inte en klocka som använts i motorsport på riktigt, men det är ju trots allt en Ayrton Senna edition :p Tycker oavsett att den är assnygg och min favorithublot utan tvekan.

hublot-launches-big-bang-senna-foudroyante-2461_1.jpg
 

Patrik72

Cartier
En Speedyn var klockan man fick om man satte snabbaste varvet under ett lopp i Indycar fram till slutet på 90-talet. Vet inte hur det är nu.
M Schumacher var sponsrad av Omega under hans tidiga karriär.

Jim Clark körde med en Wittnauer (eller hur det nu stavas) kronograf runt handleden.

Tissot sponsrade Lotus F1 bilar under tidigt 80-tal.

Stefan Johansson har sina egna racing inspirerade klockor. (De faller mig inte i smaken).

Halda Race pilot...mm mm
 
Topp