• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SNZF blir FFF

Crispie

Rolex
Hallå,
Blev ganska nöjd med min modd av en Seiko SNZF och vill gärna dela med mig och kanske inspirera någon. För jävla roligt var det och en häftig känsla, men satan så pilligt. :)
Har du funderat på en modd själv så kan jag starkt rekommendera det. Men förbered dig noga och läs flera av de utomordentliga trådar som redan finns här på forumet!

Har förstått att detta är en av de vanligaste moddarna som flertalet innan mig har gett sig på så inte så orginellt kanske men man måste börja med nått.

Det visade sig faktiskt vara en relativt enkel utmaning detta och det svåraste måste jag säga var att få dit de nya visarna, men "tejp-tricket" som jag plockat upp i någon av trådarna här på KS räddade mig tillslut.

Visare, vridring och tavla köpt från Dagaz för cirka 800:-
SNZF köpt från Skywatches för cirka 1.650 inkl. tull
En del verktyg som jag kände att jag behövde inköptes från CousinsUK t.ex. Visarborttagare, dammblåsare mm. Man klarar sig på bra på enkla verktyg men visarborttagaren uppskattade jag faktiskt.

Tog inte jättemånga bilder under loppets gång då jag var fullt uppe i det. Några före och eftrrbilder kommer dock här. Har nu satt den på ett marinblått/lilaish zulu/nato från Royalstraps.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp