• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snårtas

Fiffi

Omega
2-Faktor
Bytt med och pengar emellan, inget knussel, straight talk och smidig affär.

Att avataren är "på riktigt" gör inte saken sämre
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Köpte en Tudor av Snårtas. Mycket trevlig att ha att göra med och allt fungerade klanderfritt. 100 procent gentleman, jag är ställer gärna upp som referens till honom.

//Rozzy
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
En genomtrevlig grabb att ha att göra med som jag skulle lita på i alla väder!
/Tobbe
 
Snortas har beskrivit nedan affär i min referenstråd så jag gör detsamma i hans. Se länk
https://klocksnack.se/threads/per-ruben.25690/#post-622178

Sålt en GMT 16753 till Snårtas på distans. Tyvärr blev affären allt ifrån smidig.

Klockan som var nyservad var på efterjustering hos Bergströms då affären gjordes upp, varför det dröjde någon vecka innan jag kunde skicka den. När den väl var klar tog jag den direkt från disken på Bergströms till Posten och skickade den till Snortas utan att ens packa upp den. När han packade upp den såg han att GMT-visaren stod 30min fel efter Bergströms justering men i övrigt var klockans skick enligt beskrivning. Snortas fick skicka klockan till Bergströms som tog på sig felet då den stod under garanti från servicen.

När den sedan kom tillbaka till Snortas hör han av sig en dygn senare och vill häva köpet pga två små skador på tavlan. Dessa hade jag inte lagt märke till och har heller inte letat efter eller noterat då jag inte granskat tavlan på det sättet men däremot syns det tydligt på de bilder som publicerats i annonsen, varför jag inte ansåg detta skäligt för återköp. Skicket var ju tidigare godkänt.

Sedan följde en ca 20 PM lång diskussion med hårda ord kring om säljare borde skrivit ut skadan också i ord, eller om köparen borde tittat ordentligt på bilderna innan köp.

Vi enades till slut om en prisreduktion för att få ett avslut.

Jag vill inte kalla Snårtas för Badguy, utan snarare en Goodguy som är något impulsiv i sitt handlande. Tycker inte ni ska vara rädda för att göra affärer med Snårtas.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Har köpt en 2013 Rolex Submariner av Snårtas.
Fungerade mycket smidigt. Absolut ingenting att anmärka på. Handlar gärna av honom igen när han ska byta till något nytt :)
 

card

Panerai
2-Faktor
Sålt en klocka i den högre prisklassen. Möttes F2F och allt gick väldigt smidigt och var trevligt!
Skulle inte tveka att handla med Snårtas igen, goodguy!
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Köpte av Snårtas och det dök upp en omsorgsfullt packad och mycket välvårdad klocka dagen efter. Mycket nöjd. Bästa sortens GG! :)
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Köpt en dinka i den högre prisklassen. Swishade och fick denna skickad till mig snabbt och effektivt. Då jag inte var helt nöjd med skick på ändlänkar kompenserade Snårtas mig för detta okritiskt. I min bok en GG! Skulle gärna handla med igen. :)
 
Har Träffat Snårtas f2f och genomfört en bytesaffär av den dyrare sorten.
Han är 100% goodguy i min bok, fick ett väldigt professionellt bemötande och jag kände mig trygg genom hela affären.
Skulle inte tveka att göra affär med honom igen eller gå och klämma en bärs med honom för den delen =)
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Jag har köpt av Snårtas. Klockan var bra förpackad och skicket var bättre än vad hans telefon lyckades fånga på bild, hehe. Han skickade över bilder på allt jag ville se, utan några konstigheter. Allt som allt är jag mycket nöjd och gör gärna affär med Snårtas igen!
 

Fredrik78

Cartier
Jag köpte en klocka ikväll av Snårtas och det gick väldigt smidigt och skicket på klockan stämde mycket bra enligt beskrivning.Jag skulle gärna göra affär med honom igen.
Mvh Fredrik
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Köpt en SoS RC av @Snårtas. Rak o snabb kommunikation, snabbt hanterat, bra förpackat och klockan i minsta lika bra skick som förespeglats. Så...Väl GGodkänt till 💯 procent!
 
Topp