• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad SOLD! Longines WWW - Greenlander Heritage

Mark-IX

Cartier
Longines WWW - säljes.
Ref L2.731.4.53.2
38,5 mm exkl krona
Automatverk L615 som är ett modifierat ETA 2895-2
Hackfunktion

Enligt uppgift från Longines tillverkades denna modell i 2 500 exemplar. Modellen började säljas 2009. Mitt exemplar (nr 2168) levererades från Longines till UK 2011 - alltså ett sent exemplar. Mail från Longines finns för den som vill ha underlag på den informationen.

Servicehistorik saknas. Klockan går bra med förkortad gångreserv, men inget man märker av om man använder klockan dagligen...även om man sitter vid dator större delen av dagen.

Luminova i visare och i prickindex, lyser fint. Givetvis ser safirglaset ut som nytt. Klockan har använts och detta syns i form av snygg sedvanlig patina i boetten, alltså inga drastiska märken. Synar man klockan kan man hitta ett märke i kanten av nedre vänstra bandhornet (inget jag lyckats fånga i bild). Märken efter bandbyte syns på undersidan av bandhornen. (Dessa märken har någon tidigare ägare ordnat...jag har endast använt natoband). Klockans utseende har inte förändrats sedan jag köpte den för ett år sedan.

Modellen är inspirerad av en de tolv klockorna i Dirty Dozen serien - nämligen Greenlander. Till skillnad från originalet, är detta en automat, har datumfunktion, och något kortare visare. Personligen tycker jag man ska se det som en ny modell inspirerad av originalet. Om jag är rätt underrättad så tillverkades den här modellen framförallt för den asiatiska marknaden.

Levereras med ett croco-band med Longines-logga på spännet - knappt använt (aldrig av mig). Papper och box saknas.

Det är inte ofta man ser denna modell begagnad på ebay - men just nu ligger det ute två stycken för drygt 10 000 kr/st. Jag hade tänkt mig 8 000 kr, billigare än så finns den inte att få tag i! inkluderar även andra heritage-modeller i samma stil. (En Greenlander från 50-talet brukar kosta 30-35 000 kr)

Säljes helst f2f, finns i Göteborg.
Retur inom 24h om inte klockan är som i beskrivningen.
Köparen står för alla portokostnader.

Trivs väldigt bra med klockan och jag kommer troligen ångra att jag sålt, men känner i dagsläget att det finns en annan klocka som lockar mer. Passa på innan jag ångrar mig :)

Tack klocksnack för annonsplats.


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp