• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommardykare för under 8k?

elmaco

Omega
Tjena!
Lagom till löning inser jag att jag behöver en sommardykare. Har spanat en del på squale men vill helst ha en klocka som är 40 mm...

Smärtgränsen går vid 8k. Vad ska man ha? Skruvad kona är ett måste då jag ska bada med den i saltvatten hela sommaren!!
 

tissoter

Audemars
Tjena!
Lagom till löning inser jag att jag behöver en sommardykare. Har spanat en del på squale men vill helst ha en klocka som är 40 mm...

Smärtgränsen går vid 8k. Vad ska man ha? Skruvad kona är ett måste då jag ska bada med den i saltvatten hela sommaren!!
Blir alltid skx009 i sånna här lägen för mig :) Nato eller gummi.
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Varför inte en CWC? 40 mm, finns både som automat och quartz, vattentät till 300m. Har dessutom en kul historia och faller inom budget
 

Wiliamo

Panerai
Certina DS Action diver?
image.jpeg
 

eastwood

Rolex
2-Faktor
image.jpeg

En Oris Aquis Date kan man nog kanske ta hem för 8k (beggad), dock eventuellt med gummi och inte länk.
(Bild tagen från internet)
 

J3sus

Omega
Tjena!
Lagom till löning inser jag att jag behöver en sommardykare. Har spanat en del på squale men vill helst ha en klocka som är 40 mm...

Smärtgränsen går vid 8k. Vad ska man ha? Skruvad kona är ett måste då jag ska bada med den i saltvatten hela sommaren!!
Om det är storleken du är orolig över så bärs Squalen mycket mindre än vad spesen säger. Om det är 1521 du menar? Har haft en förut och den är mycket bekväm. Det negativa är ju att den inte har länk och att man inte kan klämma på den i fysisk butik. Men tror säkert det går att beställa http://www.squale.se/sv/ och returnera om den känns helt fel! Hoppas du hittar något Nice,
 

Chief

Omega
Så jäkla snygg! Hade den svarta förut skulle nog köpt en ny blå tills i sommar men kom med på Padi grupköpet och vet inte om jag behöver två blåa dykare:(

Jag har också beställt en padi. Blått är flått!! Men till och med min 114060 har fått ligga i lådan sedan jag fick min 1521. Perfekt sommardinka!
 

J3sus

Omega
Jag har också beställt en padi. Blått är flått!! Men till och med min 114060 har fått ligga i lådan sedan jag fick min 1521. Perfekt sommardinka!
Nice, ja det är det ju:cool: Måste ju vara perfecta klockorna att växla med, bästa länken som finns kanske? Eller grymmaste klockan på Nato/gummi! Men @elmaco Squale är grymma!
 

elmaco

Omega
Oj vilken respons! Squale 1521 är verkligen tokfet! Cetrinan hade vart något, har du mer infolk kring den?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Orient Mako, här är den gamla i pepsiutförande. Den nya finns visserligen inte med pepsiring men saknar knappen kl 2.
image.jpeg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Oj vilken respons! Squale 1521 är verkligen tokfet! Cetrinan hade vart något, har du mer infolk kring den?
43mm och går att få för 4,5k hos gråhandlare sist jag kollade. Mycket trevlig och välbyggd klocka för pengen men den är lite större än 40mm som sagt.

Squalen tycker jag ser grym ut! Aldrig klämt på en modern men ägt en vintage och tycker att de är riktigt tuffa, åtminstone sortimentet som inte är hommage
 

Loshin

Panerai
Om det är storleken du är orolig över så bärs Squalen mycket mindre än vad spesen säger. Om det är 1521 du menar? Har haft en förut och den är mycket bekväm. Det negativa är ju att den inte har länk och att man inte kan klämma på den i fysisk butik. Men tror säkert det går att beställa http://www.squale.se/sv/ och returnera om den känns helt fel! Hoppas du hittar något Nice,
+1 på den. Trevlig klocka och bär mindre än sina 42mm.
IMG_20160624_161513637.jpg

IMG_20160624_161506816_HDR.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20160624_161506816_HDR.jpg
    IMG_20160624_161506816_HDR.jpg
    67.7 KB · Visningar: 27
Topp