• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommartråd: Klockspotting på semestern!

frere

Audemars
2-Faktor
Vi går väl allihop och sneglar på handleder året runt, men sommaren är ju helt klart den bästa perioden för seriös klockspotting. Semesterorter, flygplatser, uppvikta skjortor och cafébord ökar antalet synliga klockor, samtidigt som spanandet enkelt döljs av solglasögonen...

I den här tråden tänkte jag att vi kunde samla intressanta klockspaningar från årets högsäsong. Paparazzibilder utlovas "likes", själv är jag för feg.

Jag börjar med en vecka i Antibes. Väldigt mycket omega, rolex och breitling av nyare och sportigare modeller. Dessutom några mer otippade klockbärare:

Silverfärgad AP ROO. På mycket lång, lite för tjock, kritvit och sandalklädd turist i 40-årsåldern. Var tvungen att kika onormalt nära då jag instinktivt tänkte "thai", men hornbackbandet såg väldigt snyggt ut och klockan i sig såg också bra ut så varför inte? Sågs dessutom precis utanför affär som sålde yacht-personalkläder...

Twotone datejust med räfflad glasring och den absolut hårdast spända jubileelänk jag någonsin sett. Handleden fick liksom en getingmidja. Jag var tvungen att skugga bäraren (rundhyllt amerikansk kille i 30-årsåldern) en liten bit från picassomuseet för att se om han skulle lämna tillbaks den till sin flickvän, men den verkade faktiskt vara hans egen.

Breguet, guld, i för mig okänd modell. Bars av precis den typ av solbrända herre som man kan förvänta sig.

DD med klargrön tavla av ett slag jag inte sett i det fria förut. För mina otränade ögon en sk stella, men vad vet jag. Österrikisk tant i generös make-up på stela läppar, matchad med en alldeles för tjock tweedkavaj på Nice flygplats.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Mötte en äldre mycket sliten och tanig herre i 80-tals träningsoverall på järvafältet när jag var ute på promenad med barnvagnen i veckan. På armen satt en Rolex sub, tanken slog mig att fråga om den var till salu. Skulle tippa på orörd... Såg jävligt coolt ut, gubben hade blitt tanig på gamla dar så den hängde i länken.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Såg en Sub på ett lunchhak i Märsta förra veckan.
Ensam snubbe som satt och käkade.

Hoppas kunna spotta lite på semestern men blir alltid besviken nästan här i Uppsala.
 

morrism

Audemars
I replay-affären här i sthlm rockas det en fejk guld-panerai (snälla killen), i hm på hamngatan en fejk yacht master (2-meters biffen)
 

KalleKnuda

Cartier
Kul tråd! Ut och leta nu allesammans!
laRvt1X.jpg
 

TKVF

Panerai
Här på hotellet i Turkiet är den enda klockan jag sett som brukar omtalas här en SMP. Sedan såg jag förresten en Citizen Dykare på systerhotellet. Men, semester och klocka verkar höra dåligt ihop.
En Rado satt dock på en reseledare. Den va vit. Trodde alla Rado va svarta, har väldigt dålig koll. Om den nu va äkta.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Semester och semester men ær i grannlandet och jobbar inom vården, en lækare går runt med en DJ TT, han kan førøvringt inte mycket om klockor.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Trodde inte man fick ha klocka inom vården, Kanske bara gäller Sverige ?

I Sverige är det förbjudet stämmer bra, dock inte på morgon mötet då man inte bytt om till scrubs.
I Norge så är det ej förbjudet då jag och mina kollegor har klocka =), dock bör tilläggas att jag jobbar på vårdcentral/rehab, har ingen erfarenhet av sjukhus reglerna här.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
I Sverige är det förbjudet stämmer bra, dock inte på morgon mötet då man inte bytt om till scrubs.
I Norge så är det ej förbjudet då jag och mina kollegor har klocka =), dock bör tilläggas att jag jobbar på vårdcentral/rehab, har ingen erfarenhet av sjukhus reglerna här.


Ok , så på morgonmötena sitter alla o flashar upp även i Sverige :)
Då förstår jag, kul att man får ha det, ang hygienen vet jag inte.
 

jabla

Sarlacc
Killen före mig hos fiskhandlaren hade en Explorer II 16570 med svart tavla.
Visserligen hände detta i min hemstad men eftersom det är min första semesterdag idag så tycker jag det räknas :)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Rom i helgen:

Ett hav av vita 16570, 116622 YM, 116610LN och LV, 16610, DD President, olika DJ varav en helguldare på läder, 116520 vit. Kort sagt, Rolex är på var mans arm där nere. Äkta som fejk.

Såg även AP RO och AP RO Chrono samt Patek Nautilus i stål.

Enda Panerain jag såg var på länk. Såg inte vilken det var, det gick för snabbt. Gamla länken i alla fall...
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Satt i möte igår och kunde inte tänka på så mycket annat än en av deltagarnas perfekt slitna 16710 med svart bezel :pompus:
Vrålfet.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Ja så är det iallafall där jag vart och jobbat =), hygien mässigt är det inget vidare då en massa bakterier samlas under klockan/smycket man har.
Japp, samma sak om du träffar tandläkare eller läkare som har ring på sig när du får behandling, här samlas samma sorts bakterier som finns i baken.. Döm själva hur illa det är, ffa överväg byt vårdgivare om du utsätts för ngt sådant!
Tomma handleder på våra möten samt hela dagen givetvis. Ursäkta ot.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Japp, samma sak om du träffar tandläkare eller läkare som har ring på sig när du får behandling, här samlas samma sorts bakterier som finns i baken.. Döm själva hur illa det är, ffa överväg byt vårdgivare om du utsätts för ngt sådant!
Tomma handleder på våra möten samt hela dagen givetvis. Ursäkta ot.


Tandläkare har väl alltid plasthandskar på sig? :wideyed:
 
Vi går väl allihop och sneglar på handleder året runt, men sommaren är ju helt klart den bästa perioden för seriös klockspotting. Semesterorter, flygplatser, uppvikta skjortor och cafébord ökar antalet synliga klockor, samtidigt som spanandet enkelt döljs av solglasögonen...

I den här tråden tänkte jag att vi kunde samla intressanta klockspaningar från årets högsäsong. Paparazzibilder utlovas "likes", själv är jag för feg.

Jag börjar med en vecka i Antibes. Väldigt mycket omega, rolex och breitling av nyare och sportigare modeller. Dessutom några mer otippade klockbärare:

Silverfärgad AP ROO. På mycket lång, lite för tjock, kritvit och sandalklädd turist i 40-årsåldern. Var tvungen att kika onormalt nära då jag instinktivt tänkte "thai", men hornbackbandet såg väldigt snyggt ut och klockan i sig såg också bra ut så varför inte? Sågs dessutom precis utanför affär som sålde yacht-personalkläder...

Twotone datejust med räfflad glasring och den absolut hårdast spända jubileelänk jag någonsin sett. Handleden fick liksom en getingmidja. Jag var tvungen att skugga bäraren (rundhyllt amerikansk kille i 30-årsåldern) en liten bit från picassomuseet för att se om han skulle lämna tillbaks den till sin flickvän, men den verkade faktiskt vara hans egen.

Breguet, guld, i för mig okänd modell. Bars av precis den typ av solbrända herre som man kan förvänta sig.

DD med klargrön tavla av ett slag jag inte sett i det fria förut. För mina otränade ögon en sk stella, men vad vet jag. Österrikisk tant i generös make-up på stela läppar, matchad med en alldeles för tjock tweedkavaj på Nice flygplats.
Eftersom jag numera har permanent semester, även om hustrun gör sitt bästa för att korrigera detta, har jag haft tillfälle till "some sportig". I Puerto Banus finns nere vid hamnen en del klart seriösa klockaffärer minst sagt. Det finns uppenbarligen också utrymme för en del klart oseriösa affärer.....
 

Camo00

Patek
Stötte på en äldre herre på tåget idag, brunbränd och vältränad. På hans nakna, shortsbeklädda lår vilade en DJ med räfflad ring och svart tavla. Så läcker på jubilee att jag bestämde mig direkt för att jag måste ha en likadan!
Ingen bild blev det, tyvärr, då det kändes tillräckligt erotiskt när vi efter ett par minuters stirrande fick ögonkontakt...
 
På ett möte igår hade en kollega, som inte tidigare burit klocka, ett gökur i en påse. Det skulle lämnas till urmakare för rengöring och byte av bälg. En snabb övertalning gjorde att jag lämnade det till "min" urmakare och sparar således 1000-lappar åt kollegan.
Sist jag var hos honom så visade han ett gökur han höll på att laga bälgen på. Mycket tunnt sämskskinn satt han och skar ut, pilligt!
Jag blir bjuden på middag av kollegan;)
 

maxmol

Panerai
Var på lunch moderna museet och på gästen bredvids handled kunde man se en nyare vit Rolex Daytona.
 

David

Bödeln
Tanter på tåget som luktar blommig parfym och svett diskuterar osannolikt banala ämnen på skånska.

Passande klocka.

null_zpscc59c2a4.jpg
 
Topp