• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Spännande Rolexsamling till salu

Ja, det är ju utan tvekan en fin samling. Med största sannolikhet även en bra investering. För den som har extra dineros i plånkan då =)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Priset var ju rätt bra om man jämför med vad dom skulle ha kostat styck:)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Lite väl nischat men otroligt fina klockor skickmässigt. Gillade Explorern främst. Även GMTn var trevlig men sedan var det mest Datejusts. Även om TOGen var fin så är det fortfarande bara en lite sportigare DJ.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Cachade bilder med dålig kvalité. Bättre än inget kanske.
34766333yg.jpg

images (1).jpg

images (2).jpg

images (3).jpg

images (4).jpg

images (5).jpg

images (6).jpg

images.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lite väl nischat men otroligt fina klockor skickmässigt. Gillade Explorern främst. Även GMTn var trevlig men sedan var det mest Datejusts. Även om TOGen var fin så är det fortfarande bara en lite sportigare DJ.
Ja det kan man kalla 6202an om man vill. Eller en explorer med extra funktion. Skulle mao kalla den mer tool än explorer.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ja det kan man kalla 6202an om man vill. Eller en explorer med extra funktion. Skulle mao kalla den mer tool än explorer.
Fullt möjligt. Bara inte min smak. Om du jämför en Explorer och en Datejust så skiljer det också en hel del. Klockorna bärs väldigt annorlunda. TOGen bärs som en Datejust iom det är en sån.

Fina klockor men väldigt nischat som sagt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fullt möjligt. Bara inte min smak. Om du jämför en Explorer och en Datejust så skiljer det också en hel del. Klockorna bärs väldigt annorlunda. TOGen bärs som en Datejust iom det är en sån.

Fina klockor men väldigt nischat som sagt.
Fast en explorer bärs exakt som en DJ iom att det är en sån? Är ju samma boett om du frågar 99.99% av befolkningen.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Fast en explorer bärs exakt som en DJ iom att det är en sån? Är ju samma boett om du frågar 99.99% av befolkningen.
Får ta med mig och visa nästa gång. Givetvis säkert hårklyveri men iaf mina bärs väldigt olika. :)

Säkerligen mest bara jag som upplever skillnaden men låt oss kolla på det någon gång.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Får ta med mig och visa nästa gång. Givetvis säkert hårklyveri men iaf mina bärs väldigt olika. :)
Fast inte om du byter tavlorna? Vet faktiskt inte vad som kan skilja, beror såklart även på vilken generation man jämför. Fastnar skillnaden på bild hade jag gärna sett en liten bildstudie.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Fast inte om du byter tavlorna? Vet faktiskt inte vad som kan skilja, beror såklart även på vilken generation man jämför. Fastnar skillnaden på bild hade jag gärna sett en liten bildstudie.
Tavlan tror jag är större på Explorern. Känns iaf så även om jag aldrig mätt. Även den släta ringen på en Datejust skiljer från Explorern. Den är smalare och mer elegant. På handleden så bärs iaf Explorern större. Om det sedan är fakta eller illusion vågar jag inte svära på. Vi får som sagt kika på det någon gång. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tavlan tror jag är större på Explorern. Känns iaf så även om jag aldrig mätt. Även den släta ringen på en Datejust skiljer från Explorern. Den är smalare och mer elegant. På handleden så bärs iaf Explorern större. Om det sedan är fakta eller illusion vågar jag inte svära på. Vi får som sagt kika på det någon gång. :)
Gärna det. Vad som är säkert är iaf att 6202 har minst tavla.
 
  • Like
Reactions: Per
Topp