• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Spørgsmål til en Rolex-ekspert omkring sekundviser

shotty34

Omega
Hej Klocksnack
Jeg håber en dygtig Rolex-mand kan svare mig på følgende:
Er der forskel på de sekundvisere, der sidder i en Submariner 14060 (caliber 3000) og andre nyere Submariners? Har de fælles reservedele, når det kommer til visere? Her tænker jeg på dimensionerne - ikke på tritium/luminova, som jeg jo ved er forskellig alt efter periode.

Grunden er, at jeg hat fået mig en super flot patineret 14060 fra ´91 på hånden, hvor Sekundviseren desværre er indfarvet forkert i forhold til index af en tidligere sælger. Jeg vil derfor skaffe en ny, som kan indfarves bedre. I må meget gerne lede mig videre til eventuelle reservedele vis links :) .

Uret kan ses her hvis det har interesse: https://www.instagram.com/soerensommer/ Skiven er original patineret, men viserne er forsøgt indfarvede af tidligere ejer, da de ikke matchede. Det er som det kan ses gjort rimeligt godt for time/minutvisers vedkommede, men knapt så godt for sekunden.

På forhånd tak for hjælpen :)
 
Topp