• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Spaceman Oval

Plums82

Omega
Pris
1500
Returpolicy
Nej
Bilder Skickat
  1. Ja
Väldigt "spacig" design, själva klockan är gjord för att efterlikna en astronauthjälm, i alla fall från sidan, men ser även väldigt kaxig ut framifrån. En klocka värdig en Bond-skurk på 70-talet.

Klockan: Spaceman Oval, Swiss Made automatic. Noll koll på urverk o.s.v. men lite basinformation om klockan finns här:

https://watchismo.blogspot.com/2008/11/spaceman-time-continuum-spaceman.html
http://www.crazywatches.pl/spaceman-oval-lemarquand-1972

Skick: Bra till väldigt bra på utsidan. Inga repor, eller ens hairlines vad jag kan se, på metallringen och väldigt lite skav m.m. på övriga delar. Invändigt kan jag inte säga så mycket om, klockan var inne för genomgång hos en privat urmakare när jag köpte den 2016, men allt ticker på som det skall. Går att dra upp och laddar sig även automatiskt, även om gångreserven nog inte är så mycket att skryta om. Datum och dag växlar också som de skall.

Tillbehör: Klockan sitter just nu på ett eftermarknadsband i fake-läder. Orginalbandet i plast/vinyl eller liknande följer också med, är lite slitet där det sitter fast i klockan men i övrigt i förvånansvärt bra skick.

Betalning: Swish
F2F: Möjligt i Göteborg efter betalning
Pris: 1500 SEK
Frakt: Jag skickar i Posens blåa om ingenting annat önskas, i så fall får vi prata om det

20200603_120847.jpg

20200603_120839.jpg

20200603_121059.jpg

20200603_121037.jpg 20200603_120941.jpg 20200603_120954.jpg 20200603_121003.jpg
 
Topp