• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedmaster 105-012-63 - hjælp....

shotty34

Omega
Hej forum

Jeg har kig på denne Speedmaster 105-012 fra ´67. på Chrono24.

hWU84Wi.png


Jeg beklager det ringe billede, men det er det bedste sælgeren har på annoncen. Der er dog billeder af cal.321 værket og alt ser OK ud. Men! Er pusherne ikke forkerte? Se her:
(Billede fra Speedmaster101)

nothd57.jpg


Her er samme kaliber med korrekte pushere. Nedenfor ses samme ur før det fik et overhaul, der inkluderede nye pushere. Altså vises uret her med forkerte pushere.

heOb3Kb.jpg


Ligner de forkerte pushere ikke de pushere, der sidder på det ur, jeg kigger på? Sælger har intet nævnt i annoncen, men man skal også vide lidt, for at se forskellen tænker jeg. Hvad siger I?

På forhånd tak for hjælpen :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej forum

Jeg har kig på denne Speedmaster 105-012 fra ´67. på Chrono24.

hWU84Wi.png


Jeg beklager det ringe billede, men det er det bedste sælgeren har på annoncen. Der er dog billeder af cal.321 værket og alt ser OK ud. Men! Er pusherne ikke forkerte? Se her:
(Billede fra Speedmaster101)

nothd57.jpg


Her er samme kaliber med korrekte pushere. Nedenfor ses samme ur før det fik et overhaul, der inkluderede nye pushere. Altså vises uret her med forkerte pushere.

heOb3Kb.jpg


Ligner de forkerte pushere ikke de pushere, der sidder på det ur, jeg kigger på? Sælger har intet nævnt i annoncen, men man skal også vide lidt, for at se forskellen tænker jeg. Hvad siger I?

På forhånd tak for hjælpen :)
Ser snarare ut som det är kronan som är fel, eller inte intryckt ordentligt.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Måske du har ret, men tror nu blot den er trukket ud. Jeg synes nu stadigt at selve "stilken" på pusheren er for kort eller hur? Lige den her reference har andre pushere end alle andre Speedmasters....

Kan nog bara vara "fjädern" som är slapp/gammal. Kolla på dina andra bilderna, så ser du att den övre och den undre, också ser lite olika långa ut...
 

plattfot

Rolex
Hej forum

Jeg har kig på denne Speedmaster 105-012 fra ´67. på Chrono24.

Men! Er pusherne ikke forkerte?


Jag vill påstå att den har rätt knappar. En -67 skall vad jag vet ha "short pushers". Dessa knappar är nitade och går inte att få tillbaka på ett enkelt sätt efter att de en gång tagits bort. Många -60-tals speedys har fått knapparna utbytta mot de nya, längre knapparna i samband med service.

Edit: min speedy fåran -66/-67
 

Icaras

Rolex
Jag vill påstå att den har rätt knappar. En -67 skall vad jag vet ha "short pushers". Dessa knappar är nitade och går inte att få tillbaka på ett enkelt sätt efter att de en gång tagits bort. Många -60-tals speedys har fått knapparna utbytta mot de nya, längre knapparna i samband med service.

Edit: min speedy fåran -66/-67
Det kom väl även olika typer av pushers beroende på tillverkare av boett (stämpel på insidan av boettlocket).

Edit: http://omegaforums.net/threads/speedmaster-105-012-hf-case-flat-style-pushers-srew-in.14021/
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
de korta och breda (5x2.7) är korrekta på 105.012 de högre bredare (5x3.5) kom på 145.012 enligt "Moonwatch Only" :) chrono24-bilden ser rätt ut
 

shotty34

Omega
Tack alle for super god hjælp ;) Desværre så blev klockan købt før end jeg blev overbevist om pushernes rigtigthed. Speedmaster 101, som ellers har været min yndlings-ressource til at afdække Speedmasterens mysterier, er uenig i at cal.105.012 skal have de viste pushere (sådan forstår jeg det ihvertfald, når jeg læser her http://www.speedmaster101.com/105-012/ ). Men jeg er sikker på at Moonwatch Only har ret. Den bog ser for vild og gennemarbejdet ud til andet. Igen tak! Håber køberen bliver glad.....
 
Topp