• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedmaster "GRADUE POUR 15 PULSATIONS "

DrEmil

Omega
2-Faktor
Tjena!
Är nu medlem på KS efter att ha "lurkat" under en längre tid. Jag har en liten plan för min speedy och jag tänkte därför fråga om lite tips och vart jag bör leta. Jag blir nu klar läkare och är därför ooootroligt sugen på att uppdatera min Speedmaster från 2011 med en "Gradue pour 15 pulsations" bezel (se bifogad bild). Vad tror ni om detta? Och om man nu ska köra på det, vart hittar man en pålitlig säljare?

Tacksam för input och förslag! Och tack KS för ett kul och bra forum.
Med vänlig hälsning,
Emil
 

Bilagor

  • IMG_3064.JPG
    IMG_3064.JPG
    160.4 KB · Visningar: 171

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Hej Emil, och välkommen in i värmen! Grattis i förskott till examen. En utmärkt idé tycker jag! Visserligen var det mig veterligen bara ett par årgångar kring skiftet 60-70-tal som kom med tillvalet pulsationsring, men det spelar ingen större roll. Jag kan dessutom ha fel, och de inlägg som man kan få tag på idag är nästan alla servicedelar. De äldre känns igen på en extra linje och ett lite annat typsnitt, och jag har aldrig sett en sådan till salu. Lär kosta mer än klockan om du hittar en. Service-inläggen dyker upp ibland på ebay men det har varit rätt glest mellan dem på sistone. Jag är själv läkare och hade turen att få tag på en 145.022 -69 med pulsations-inlägg för ett par år se'n, och jag är väldigt nöjd. Min klocka:

IMG_9118.JPG


En med originalring, bild stulen från www:

IMG_9317.JPG


Lycka till med jakten!
 

DrEmil

Omega
2-Faktor
Hej Grafton, haha det känns bra att äntligen gå med!

Tack för ett underbart svar och vilken drömklocka!

Ska ge mig ut på lite jakt och se vad som går att lösa!

Ha det bäst!
/Emil
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Det var den dyraste på ebay. Fanns nån för ca 2500 och ett gäng för runt 700-800.
Fanns i o f s bara två som passar moonwatch vad jag kunde se, den du länkar till från UK och så den här från NZ:
http://www.ebay.com/itm/OMEGA-1960s...797004?hash=item1ec5843dcc:g:m-UAAOSwZ8ZW8J~E
Står att den passar 145.022 men borde passa nyare ref också. Den från UK kommer i obruten Omegaförpackning vilket ju minskar risken för fugazi, även om det aldrig är någon garanti.
 
Topp