• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedmaster med eller utan länk?

linus84

Omega
Hej precis köpt en speedmaster här på klocksnack av MacAttack som var så jvla bussig att han körde hem den till mig då jag kom o skulle hämta den med motorcykel o ryggsäck men jvlar vilken stor låda det var

Till ämnet. vad föredrar folk, Nato lr länk på Speedy?
Mvh Linus
 

Bilagor

  • 6CFCDB64-AA6E-455B-ACBD-A34B5682F450.png
    6CFCDB64-AA6E-455B-ACBD-A34B5682F450.png
    216.6 KB · Visningar: 5
  • BB6E2A55-28E8-4FD0-9E71-07821010F1B4.png
    BB6E2A55-28E8-4FD0-9E71-07821010F1B4.png
    182.2 KB · Visningar: 5

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor

ursula

Omega
Alltid länk.
Jag köpte ett racingläder till min Reduced eftersom det såg snyggt ut på bild men använder det aldrig eftersom inget slår stål.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Ska nog finnas med en stållänk i lådan iaf då den är bekvämast i längden och bättre om man säljer men den är nog ändå snyggast på svart skinn...
 

Buffi

Panerai
Jag testar olika band då och då, men faller alltid tillbaka till länk.

Bäst så, men funkar fint på annat med ibland som variation.
 

DonaldCliff

Cartier
Jag föredrar läder, nato förstår jag mig inte på överhuvudtaget och länken är bland de fulaste länkarna jag sett;)
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Blanda!
Kör ett militärgrönt nato för strids-stuk, ett tanned läder nato för vintage-stuk, ett tjockt racing-läder för.. racing-stuk. Samt tillbaka på länk och repetera.
Men för att svara på din fråga, så blir det utan länk!
 
Senast ändrad:

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nya länken är för tung, Länken tar över och balansen blir fel. Gamla (lättare) länkar är grymma dock. Jag kör på Nato eller läder men allt klär en skönhet
 

DrKlocka

Audemars
När jag ägde Speedmaster(s) kunde jag bara få det att klicka på länk. Men det är väl som allt annat, helt upp till bäraren!
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Faller alltid tillbaka till länken, det går en period på några veckor å så provar man nått nato eller band men det slutar med att länken åker på samma dag eller nästkommande. Så jag säger länk! Gillar den "nya" länken då den känns rejäl, tyngden och snygg. Men är helt klart sugen på en 1171 länk :hungry:.
 

Omega87

Rolex
Länk. Har prövat läder och visst är det snyggt men med länk så känns klockan ännu snyggare och mer exklusiv.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Tycker både band och länk är snyggt! Om det är länk tycker jag dock enbart att 1171 (eller tidigare) är snyggt.
 
Topp