• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedmaster moon phase

Nicklas H

Cartier
vad tycker församlingen om denna?
Själv skulle jag inte tacka nej b
image.jpeg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Månen är helt klart i min smak, snygg!

Edit- En fråga,vad har den högra subdialen för funktion?
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Månen är helt klart i min smak, snygg!

Edit- En fråga,vad har den högra subdialen för funktion?
Det ser ut som kronografen. Vänstra sub. är väl för datum/sekund i samma.

Ont: sjukt snygg, hade gärna ägt den... dock lär den väl lista minst som en DSOTM vilket är för dyrt enligt mig. Då finns det roligare klockor i den prisklasseb.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Det ser ut som kronografen. Vänstra sub. är väl för datum/sekund i samma.

Ont: sjukt snygg, hade gärna ägt den... dock lär den väl lista minst som en DSOTM vilket är för dyrt enligt mig. Då finns det roligare klockor i den prisklasseb.

Är kronografen timme/minut i samma?
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Är kronografen timme/minut i samma?
Det vore mest logiskt. Om du tittar på bilden ser det dock ut som en av visarna i höger subdial är lite ljusare. I så fall lär ju den ljusare vara sekundvisaren (samma fenomen i FOiS, sekundvisaren avviker). Dock vore det ologiskt att ha upplägget så, imho.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Det vore mest logiskt. Om du tittar på bilden ser det dock ut som en av visarna i höger subdial är lite ljusare. I så fall lär ju den ljusare vara sekundvisaren (samma fenomen i FOiS, sekundvisaren avviker). Dock vore det ologiskt att ha upplägget så, imho.

Får googla nån video se vilken som är vilken :)

För övrigt ser tavlan ut att vara sunburst, gillas!
 

Sond

Patek
Ser riktigt bra ut. Möjligen att den blir för blå i verkligheten. Men folk kanske vill ha en blå blåklocka..?
 

Zalath

Panerai
Jag gillar lädret, men där borde vara sexig på länk också!

Den verkar kosta ungefär 80'. Nästan överkomligt.... Hm. :hungry:
 

ScubaKing

Audemars
Gillade den, snyggt med svart månfas på en övrigt blå tavla. Gillar detaljrikedomen. Bästa modellen från :omega: jag sett på länge. :)
 

MånsT

Rolex
Det ser ut som kronografen. Vänstra sub. är väl för datum/sekund i samma.

Ont: sjukt snygg, hade gärna ägt den... dock lär den väl lista minst som en DSOTM vilket är för dyrt enligt mig. Då finns det roligare klockor i den prisklasseb.
9400 CHF, 80k svenska kronor med andra ord. Vad kostar en DSOTM numera?
 

LS

Panerai
2-Faktor
Den där var faktiskt riktigt häftig! Tror den skulle göra sig minst lika bra på svart läder. :)
 
Topp