• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedmaster Reduced - Vilket håll dras den upp åt?

ursula

Omega
Har en Speedmaster Automatic (aka reduced) som jag har i en watch winder. Trots detta stannar den när den suttit i windern ett tag så det slog mig att den kanske bara kan vridas upp åt ett håll.

Någon som vet hur man kan kolla detta eller vet vilket håll den dras upp åt?

Tack på förhand!
 

Exxet

Rolex
Så långt ifrån någon Omega kännare man kan vara men det sitter väl en version av Eta 2890 i reduced, och dom drar upp åt bägge hållen så vitt jag vet och den går väl att dra upp för hand också, brukar visst vara ett dyrt verk att serva.
 

Beo

Patek
Har en Speedmaster Automatic (aka reduced) som jag har i en watch winder. Trots detta stannar den när den suttit i windern ett tag så det slog mig att den kanske bara kan vridas upp åt ett håll.

Någon som vet hur man kan kolla detta eller vet vilket håll den dras upp åt?

Tack på förhand!
Min har jag på 650 tpd och båda hållen på.:)
Screenshot_20180323-211319.png
Omega 3220
 
Omega 3220 är ett ETA 2892 med en kronografmodul, så automatmodulen är helt enkelt en 2892 som har uppdrag åt båda hållen.
 
  • Like
Reactions: Beo

Maer

Cartier
Så långt ifrån någon Omega kännare man kan vara men det sitter väl en version av Eta 2890 i reduced, och dom drar upp åt bägge hållen så vitt jag vet och den går väl att dra upp för hand också, brukar visst vara ett dyrt verk att serva.
Min är hos Omega för service as we speak. Enligt urmakaren skulle det landa på runt 7000:-. Så visst är det lite dyrare än en manuell speedy men tycker ändå inte det är så väldigt dyrt, hade väntat mig en större kostnad. Priset man får ta för att vilja ha en mindre och automatisk speedy :)

Uppdatering: Notan landar på 7500:-
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 18810

Guest
Löjligt, det tar max en timme att göra service på den burken..
 
Topp