• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedmaster "The dark side of the moon"

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar som faan! Klämde på den på Rob E eventet. Hade jag inte kört bil och nyttjat mer av de goda dryckerna som bjöds så kanske Amexkortet fått brinna lite..;-)
 
Det känns som en klocka som ser jävligt mycket bättre ut på bild än i verkligheten.
Dom flesta svarta klockorna är så, men inte alla. Speciellt "blank" svarta har en tendens att aldrig passa till något.

Att köra till en ljus skjorta känns som att det bara är att glömma. :(
 
  • Like
Reactions: POO

meo_swe

Audemars
Prövade den på RobEeventet, den var asfräck, men jag tyckte den var lite för tjock... Skulle de inte slänga in 9300-verket i den skulle den vara så jävla GRYM!
 

fredrik

Omega
Siktar in mig på en. Men om det blir en ny i Q1 eller en begagnad i senare beror lite på hur många andra klockor jag får sålt.
Otroligt grym klocka!
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Vet att någon här på forumet har en väldigt fin ny Tudor som är all black.
Den var asigt fin!
Storleken, tjockleken samt prislappen. Det är väl egentligen för mig de största problemen nu. Tyvärr tillåter inte dagens Jokk ekonomi ett inköp i denna prisklassen, men kanske i framtiden.
Detta är ju en stealth klocka utan dess like egentligen!
 

Daniel J

Omega
Den upplevs faktiskt inte så tjock som den är.
Boetten är inte så tjock och glaset buktar ut rejält under klockan men det "försvinner" under boetten.

Min PO XL bärs betydligt större.

Däremot skulle den ju naturligtvis varit mattsvart.
 

fc2

Rolex
Gillar namnet och det faktum att allt (boett, spänne, tavla, krona, pushers) är i keramik.

I övrigt lider den av samma problem som alla andra 9300 - för bred, för tjock, bara två sub dials, co-axial och sist men inte minst alldeles för dyr.
 

fc2

Rolex
Prövade den på RobEeventet, den var asfräck, men jag tyckte den var lite för tjock... Skulle de inte slänga in 9300-verket i den skulle den vara så jävla GRYM!

En keramik-Speedy med 1861 och 40 mm hade fått mig att köpa en helt klart. Hade den dessutom haft strait lugs hade jag sprungit ner till affär'n på en gång.
 
  • Like
Reactions: par

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Ja må också falling rakt i Rob Engströms plan med något glas bubbel i kroppen men visst är det svårt att inte gilla den även utan bubbel?

Har väldigt smala handleder men tycker den flyger förvånandsvärt bra även på mig.

5D4FC2CF-F8EC-421B-B7A9-60ED21547AFE-296-000000C44CCB3283_zpsd98ddfc9.jpg
 
  • Like
Reactions: par
Topp