• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedy ålder

Rico

Cartier
2-Faktor
Jaha då var helgen förstörd innen den börjat. En liten flaga lysmassa åkte runt innanför glaset på min Omega Speedmaster Pro. Lämnade in den till min urmakare, och berättade nöjt att den är från -69. Hämtade glatt ut klockan nån timme senare, och fick då veta att den snarare var från ca -72-73!! Vilket dråpslag!! Ska jag flippa skiten, eller lära mig leva med min något yngre klocka? Som att få veta att man inte är far till sina barn... Måste jag omvärdera min kärlek till denna klocka, eller bara svälja det som en man och fortsätta älska den?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jaha då var helgen förstörd innen den börjat. En liten flaga lysmassa åkte runt innanför glaset på min Omega Speedmaster Pro. Lämnade in den till min urmakare, och berättade nöjt att den är från -69. Hämtade glatt ut klockan nån timme senare, och fick då veta att den snarare var från ca -72-73!! Vilket dråpslag!! Ska jag flippa skiten, eller lära mig leva med min något yngre klocka? Som att få veta att man inte är far till sina barn... Måste jag omvärdera min kärlek till denna klocka, eller bara svälja det som en man och fortsätta älska den?


Kolla med Omega om du vill veta säkert, tabellerna som cirkulerar på nätet är inte 100%iga.
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Tyvärr får jag inte riktigt fram serienumret helt från bilden av urverket, men det ser ut att börja på 3161... Bad inte urmakaren skriva upp numret medan locket var av, för jag var inte intresserad just då (blev ju onekligen intressant när jag fick informationen, men tänkte inte på att be om serienumret mitt i chocken).
 

Bilagor

  • IMG_0378.JPG
    IMG_0378.JPG
    143.8 KB · Visningar: 124
  • IMG_0384.JPG
    IMG_0384.JPG
    169 KB · Visningar: 126

Patrik J

Rolex
145.022-69 tillverkades ända till 1973 och även samtidigt som 145.022-71 och med det serienumret har urmakaren förmodligen rätt. Flippa och köp en 145.022-69 med sjöhästbaksida så bör du kunna vara rätt säker på att den är från 1969.
 
Topp