• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedy eller 16600 under året ?

Ryttaren

Rolex
Första inlägget och relativt nybliven klocknörd. Har surfat nåt år på WUS och liknande forum men bara nyligen hittat hit. Betydligt trevligare stämning har än på de flesta internationella forum.

Började med en Longines HydroConquest i höstas men hittade snart efteråt en Omega 2254.50 i nyskick på blocket som jag suktat efter i många år.

Nu vill jag ha en Speedy (helst Speediorite eller FOIS), en IWC 3717 och till råga på allt sitter jag och surfar efter allt som har med gamla Sea-dwellern att göra....och jag som sagt att jag aldrig ska ha en rolex....vad faan har man gett sig in på!! :D

Ni får hålla till godo med en bild på Omegan så jag får testa att bifoga bild...



/nick
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    419.8 KB · Visningar: 272

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Är avis på din 2254.50, har suktat efter den länge. Nästa lite dyrare klocka om det någonsin blir en sådan är kanske en 2254.50. Jag skulle kört på Rolex om jag vore du, du har ju redan en fin Omega.

Välkommen förresten!
 

fredrik

Omega
Lägre tröskel för en Speedmaster (undvik reduced) och inte lika uppenbart val som en 16600. Men båda är klassiker så man borde ha båda.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Välkommen hit, cool Omega och liksom du har jag en Speedy i sikte detta år men man vet aldrig vad som dimper ned! :) Lycka till i jakten!
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Farsgubben har en av varje och även om jag inte gillar att erkänna så måste jag säga att det är en väldigt komplett duo.
 

Ryttaren

Rolex
Tackar! En riktig "moon" speedy ligger nog närmast till hands att börja med då jag har två dykare och känner lite saknad av nån fin kronograf. En klassisk 3570.50 dyker ju upp då och då för vettiga pengar. Gillar tanken med manuellt urverk också, tror på folk som säger att det blir en trevlig morgonrutin att dra upp klockan.

Frågan är om man ångrar sig om man skulle köra på 3573 eller 3572, det är ju så fina att titta på de där Lemania urverken :)

/n
 

max

Dancing Queen
haha spring medans du kan ;)
Fina klockor alla av dem, lär drälla in fler kandidater innan du sagt lingonlort, lycka till med jakten!

Ang morgonrutin så skulle jag nog uppskatta det om jag var en frukostmänniska, i dagsläget ser mina mornar ut såhär:
06.45 - gå upp
07.10 - gå upp på riktigt
07.15 - dusch
07.35 - tandborstning
07.40 - inse att jag borde vara på jobbet vid 8 och att restiden är 30-40min
07.43 - virrat runt efter nycklar, telefon och mobil och rycker åt mig en klocka

...inte riktigt en idealisk morgonrutin för quality time med klockan :lol:
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Äger en 3570.50.00 samt en 16600 och har tidigare ägt en 2254.50.00.

Jag hade speedyn då jag sålde 2254 för att köpa 16600. Måste dock säga att 2254 och speedyn kompletterade varandra bättre än 16600 och speedyn gör. Troligtvis då den ena är en Rolex och den ultimata dykarklockan.

Saknar faktiskt min 2254 lite, men tror ändå inte att jag skulle välja den en enda gång framför 16600 om jag ägde båda...

Summa summarum:
Köp speedyn. Perfekt komplement till 2254
 

Johan M

Cartier
Det är en riktigt skön känsla att dra upp speedyn på morgonen, det känns att det är ett gediget urverk. Det går inte alls att jämföra med uppdragningen av t ex Seamaster (jag har en 2232.80, electric blue i titan) som känns alldeles för lätt i uppdraget.
 
Topp