• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

speedy fråga

Rulle

Audemars
tjenna tjenna

sitter och filar på årets "julklapp åt mig själv" och suger lite på om man ska ta steget in i tio tusen plus kategorin för första gången !

är en vanlig speedy ett bra val?


vad ligger dom i pris hos svenska återförsäljare ...nån som vet?
 

Rulle

Audemars
haha men kan man kalla det ett klipp när man hittar en åf i holland som är villiga att fixa en för 23500 ?

har sån jävla ångest.. med en klocka för 5 lappar slipper man beslutångesten som man har när man inser att man verkligen är påväg ner i träsket på riktigt, har alltid skyllt på att "aah jag köper ju inte så dyra klockor" men nu tror jag att jag är fast !
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Antar att du menar "månklockan" med vanlig speedy? Det är ett bra och klassisk val. Värt att tänka på att den inte är vattentät eller automatisk. Brukar ligga runt 30k ny i butik.
 

Rulle

Audemars
japps exakt ! gillar att den är manuell , ger ju lite mer känsla, sen om det ska badas så är det g(ay)sar som gäller fullt ut, med camonato ifall man skulle träffa på fienden på stranden :D

fast får ju erkänna att det stod mellan en sådan och en ny seamaster och denna känns ju mer klassisk och stilfull medans sjömästarn ger ju ett mer modernt sportigare intryck...
 

Rulle

Audemars
gillar hur ni verkligen får mig att släppa min beslutsångest !

men frågan är om man ska köra på den klassiska eller den nyare varianten med glasbaksida...vad säger ni?

har två nya mockanato från gnomonwatches som behöver användas lite känner jag !(kan rekomendera dessa 30 dollar och gratis frakt är inte fy skam må jag säga !!!)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Tror att många har haft en Speedy som inkörsport till de lite mer kvalitativa uren. Om inte annat har en Speedy nån gång passerat i de flesta samlingar. Kör, säger jag!:)
 

Rivalen

Rolex
Med det urverket så är glasbaksida perfekt. Hade det funnits på Buzz Aldrins tid så hade han säkert velat ha en sådan. :)
Är det 3573.50 fu tänker på då. Jag tror det heter 1863 verket i dom. Vet inte om detta är det verket, men att kunna titta in i denna skönheten kan aldrig vara fel.

32684119-YtB3G.jpg


33053774-XXUTQ.jpg
 

Bino

Cartier
gillar hur ni verkligen får mig att släppa min beslutsångest !

men frågan är om man ska köra på den klassiska eller den nyare varianten med glasbaksida...vad säger ni?

har två nya mockanato från gnomonwatches som behöver användas lite känner jag !(kan rekomendera dessa 30 dollar och gratis frakt är inte fy skam må jag säga !!!)
Jag har en 3570.50 med Hesalite-glas (plast) och tycker den är rolig och mest historiskt korrekt. Glasbaksida för att se det fina urverket hade också varit kul, men texten på baksidan på min är ganska kul den med. Det är en ganska stor prisskillnad på de två modellerna också.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Hur menar du egentligen med "kvalitativa" ?
Jag menar kvalitativa. :)
Nå, jag menar steget när man släpper räcket, överger modeur eller dussin-vintageur och finner glädjen i klassiker och mekaniska ur och då tar steget till en annan prisbild än man tidigare kunnat tänka sig. Fortfarande otydligt?
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Alltså, jag har hållt mig, likt Bruce Banner, men kommer snart explodera på rikt.
Sorry jag kapar tråden, men ibland måste man stå på sig!
Är lite less på att Rolex hissas upp i luften enbart för märket. Yeah sure, finns ett antal LE Speedys där ute, men det är en ikon.

Problemet med Rolex är att få klarar bära upp de/dem/dom och det flippas så inihelvetes mycket. Flippers!!!

(Asplund)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Alltså, jag har hållt mig, likt Bruce Banner, men kommer snart explodera på rikt.
Sorry jag kapar tråden, men ibland måste man stå på sig!
Är lite less på att Rolex hissas upp i luften enbart för märket. Yeah sure, finns ett antal LE Speedys där ute, men det är en ikon.

Problemet med Rolex är att få klarar bära upp de/dem/dom och det flippas så inihelvetes mycket. Flippers!!!

Tror du missuppfattar mig. Jag menar att en Speedy pro ÄR en kvalitetsklocka.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jokkmokkswe

Jag hissar verkligen INTE Rolex för märket överhuvudtaget. Av alla klockor (jag) har ägt så är mina tre senaste Rolex bland de topp fem trevligaste. Jag har ägt en handfull Seamasters, Speedys etc. Omega var för övrigt (tillsammans med Oris) mitt favoritmärke när jag blev medlem här.

Kommer definitivt äga en månklocka igen, kvaliteten och känslan av en Speedy är grym! Så dra inte alla rolexbärare över en kam, det var alltså ett skämt. Det jag skrev, därav den gröna gubben.

Tack och bock!

On topic: tycker du ska köra på en 3570, Speedyn är härligare med plexi och man slipper den "gråa" randen runt glaset.
 

Sond

Patek
Speedy är en helt underbar klocka. Finns inte så mycket att tveka på. Den är snygg, lagom stor, klassisk, passar på länk och svart läder och den går att flippa. Det sista bör dock inte göras med en så fin klocka, men man vet ju aldrig vad livet för med sig.
 

Kocken

Omega
Fick min speedy pro från -12 i fredags, gillar den av precis de anledningar som nämns i tråden. Beställt svart läderband till den. Manuell gör mig inget men mer vattentålig hade smakat mumma, i övrigt riktigt, riktigt nöjd.
 

Icaras

Rolex
Speedy på racingband... blir tårögd!

Välj 3570, plexi känns ganska mycket trevligare än safir på en speedy. Dessutom är det märkbar skillnad i pris, 3573 kostar en slant mer.
 
Topp