• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedy, Speedy, Speedy och Speedy

Patrik J

Rolex
Ibland händer det att man tvivlar på sitt eget förstånd. Som härförleden då jag hamnade i en mer eller mindre begåvad bytesaffär. Vad som försvann låter jag vara osagt, men här är i alla fall vad som trillade in. (Ursäkta de usla bilderna, vi har mörkt i Norrland just nu.)

Omega Speedmaster Professional 105.012. Inget jädrans CB-case-trams utan den vanliga mellanmjölksmodellen. Dock i ypperligt skick och med dubbelfasat baklock, precis som det ska vara. Givetvis med originallänk.
P1020928.jpg
P1020929.jpg
P1020930.jpg


Nästa in är en 145.012, The Amazing Ultraman. Den här är dock typ hundra gånger finare än vraket som gick för sådana obscena pengar på Kaplans nyligen. Det är fjärde gången jag äger just det här exemplaret och nu tänker jag faen inte släppa den, oavsett vad någon erbjuder mig.
P1020921.jpg
P1020924.jpg
P1020925.jpg


Det betyder att Speedy-samlingen ser ut så här nu: 2998, 105.003, 105.012, 145.012.
P1020941.jpg

Men nu räcker det. Jag kommer ALDRIG att köpa en Speedmaster igen. Eller ens titta på en. Kom ihåg var ni läste det först. … om det nu inte skulle dyka upp en 2915 någonstans, förstås.
 

Pictor

Audemars
Ibland händer det att man tvivlar på sitt eget förstånd. Som härförleden då jag hamnade i en mer eller mindre begåvad bytesaffär. Vad som försvann låter jag vara osagt, men här är i alla fall vad som trillade in. (Ursäkta de usla bilderna, vi har mörkt i Norrland just nu.)

Omega Speedmaster Professional 105.012. Inget jädrans CB-case-trams utan den vanliga mellanmjölksmodellen. Dock i ypperligt skick och med dubbelfasat baklock, precis som det ska vara. Givetvis med originallänk.
P1020928.jpg
P1020929.jpg
P1020930.jpg


Nästa in är en 145.012, The Amazing Ultraman. Den här är dock typ hundra gånger finare än vraket som gick för sådana obscena pengar på Kaplans nyligen. Det är fjärde gången jag äger just det här exemplaret och nu tänker jag faen inte släppa den, oavsett vad någon erbjuder mig.
P1020921.jpg
P1020924.jpg
P1020925.jpg


Det betyder att Speedy-samlingen ser ut så här nu: 2998, 105.003, 105.012, 145.012.
P1020941.jpg

Men nu räcker det. Jag kommer ALDRIG att köpa en Speedmaster igen. Eller ens titta på en. Kom ihåg var ni läste det först. … om det nu inte skulle dyka upp en 2915 någonstans, förstås.
32- 0 till Västerbotten i nuläget. Hurra för Patrik J !!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Supergrym samling! Gamlingen i all ära man nytillskotten går inte av för hackor. Riktigt skarp boett på 105.012.

Men du, lägg några hundringar på en ultraljudstvätt, länken på den där i mitten ser ju redigt gojsig ut :cool:
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Härligt! Njuter ju själv av min första Speedy, som du vet. Vilken är favoriten? Eller är det som att fråga om vilket av dina barn du gillar mest?
 
Topp