• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sponsring

Jomppe

Omega
2-Faktor
God afton kamrater!

Jag har funderat lite på det här med sponsring av forum som detta eller TTT. Det sistnämnda är ju sponsrat av Franks ur.
Vad innebär det egentligen? Håvar Tony och Jocke in en massa deg eller är det så att det är förenat med en massa kostnader att driva ett forum? Jag förstår om man låter sig sponsras för att medlemmarna ska få t.ex. rabatt hos sponsorn eller om det handlar om priser till tävlingar o.d. men så är ju inte fallet på TTT, det har väl hänt ngn gång att Urtid när de sponsrade bidrog med ngt till jullotteriet, men inget annat vad jag minnas.


Sist men inte minst, hur ställer sig Daviden & Co till detta?

/Jomppe
 

max

Dancing Queen
Är det inte fantastiskt om drivna personer som håller igång forum som dessa för oss kan få några kronor för det, det är mer jobb än du tror att moderera ett forum. Webbhotell och domän går ju på några kr också om man vill ha det driftsäkert.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite breaking news nästan... :)

Det finns såklart kostnader att driva ett forum, det handlar då i första hand om driften i form av webhotell och domännamn. Vi upplever i dagsläget denna kostnad som högst försumbar (vi pratar om kostnader i form av nån tusing per år) och vi har därför inte något behov av sponsring rent ekonomiskt.

Vad gäller sponsring av Klocksnack så ser vi i första hand sponsring som ett sätt att fixa bra grejer till alla oss medlemmar på forumet och ett sätt för sponsorn att komma i direktkontakt och bygga relation med en köpstark och engagerad grupp möjliga kunder (i så motto att vi lägger mycket pengar på vår hobby).

Vi är ett entusiastdrivet forum för entusiaster och en sponsring av Klocksnack ska innebära sköna fördelar för alla entusiaster som ÄR forumet. Sponsringen kan då handla om allt från priser till tävlingar eller rabatter etc beroende på vem det är som sponsrar.

Här är det väl också läge att avslöja att vi ligger i förhandling med forumsponsorer och att vi roligt nog har två stycken sponsorer av forumet klara. Vilka dessa är kommer vi presentera under de nästkommande två veckorna. Räkna med att ni kommer märka det... :D
 

Jomppe

Omega
2-Faktor
Tack för ett informativt svar Denke!

Det låter kanon att två sponsorer är klara, nu blir man nyfiken. :)
Jag tycker det är helt ok att de som driver ett forum och har kostnader för det också drar in en krona eller två på det. Det som jag har funderat på är framförallt det att sponsringen av TTT inte har märkts eller i alla fall i mycket liten utsträckning för oss "vanliga" medlemmar.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
@Denke har redan svarat på allt.
Just nu kostar det enbart tid - webbhotell hade jag redan, fast det kommer behöva uppgraderas längre fram.
Det smids många planer, vissa galna (de står Denke för) och andra mer sansade. Hur som helst kommer det bli förbannat kul! :)
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Sponsring

Jag funderade på exakt detta nyss och kom på tanken att ha en banner där olika företag (butiker och märken) kan synas. Och som "kostnad" för att få synas en viss tid så ska de slänga in något som kan lottas ut bland postande medlemmar eller som kan användas som pris i en tävling. De får längre tid om de lägger in en dyrare sak/saker. Och byta företag då och då... Om inte Vacheron Constantin slänger in en Tour de ille förstås ;)

skickat med telefonen.
 
Re: Sv: Sponsring

P-A skrev:
Jag funderade på exakt detta nyss och kom på tanken att ha en banner där olika företag (butiker och märken) kan synas. Och som "kostnad" för att få synas en viss tid så ska de slänga in något som kan lottas ut bland postande medlemmar eller som kan användas som pris i en tävling. De får längre tid om de lägger in en dyrare sak/saker. Och byta företag då och då... Om inte Vacheron Constantin slänger in en Tour de ille förstås ;)

skickat med telefonen.

Låter som en utomordentligt fin idé, tycker jag. Klocksnack.se har ändå 248st medlemmar i skrivande stund och säkerligen bra mycket fler läsare som inte reggat en profil ännu. Finns ju även många mindre handlare som Neowatches.se, Urtid.com, Klockimport.com m.fl. som säkert skulle vara intresserade av lite pr i utbyte mot sponsring. Värt att höra sig för i vart fall.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vi kommer nog göra er medlemmar nöjda med våra val! Förhandlingar har pågått i veckan och i fredags avslutades den sista.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Bra svarat, Denke! Jag uppskattar transparensen på detta forum och hoppas ni fortsätter så, spännande med sponsorer! :)
 

Ricrob

Patek
Kul att höra! Gläder mig mest om hjältarna som driver detta på sin fridit slipper dega för det dessutom, men även trevligt om det kan gynna alla som bidrar! Spännande det är, skulle Yoda ha sagt!
 
Topp