• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Spontanbesöken är oftast dom bästa...

Selvedge

Rolex
Tittade in på Engströms i Jönköping idag! Skulle kolla om dom hade någon oysterlänk inne! Då glider en representant från Omega in i butiken! Ägaren sa till mig att nu har du chansen att sätta honom på prov!

Varvräknaren rusar direkt, klart man går igång! Börjar med lite speedy snack! Till dig calzone, ang produktionsår så kan det vara ett äldre boettlock än klocka! Sen kom vi in på dom nya verken, coaxial och master coaxial! Han frågade om jag hade bråttom? Nej sa jag! Vänta här, jag kommer snart! Han kom tillbaka efter 5 minuter med två stora väskor! Satte på sig ett par vita handskar och gick igång! Började plocka upp dom olika verken och ett verk i 35ggr förstoring! Grymt intressant och jag satt som ett barn på julafton och bara sög i mig allt han sa!

image.jpg

8500
image.jpg

Master coaxial
image.jpg

Master coaxial i 35ggr förstoring!
image.jpg

Och som bonus skickade han med lite kvällslektyr! Så besöket som skulle ta 5min tog 1,5 timme!! Nästa köp blir nog en seamaster ala Spencer66!
 

calzone

Vacheron
Haha vilket flyt! Kul att få lite klarhet angående äldre omegor. Min speedy är alltså en 79:a med 76 i boettlocket inget konstigt alls :)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Underbart! Sådana oplanerade möten är oslagbara.
Och bara för att han tog sig tid med en trevlig, kunnig och intresserad klock kille så har Omega antagligen en kund för livet.
Alltid roligt att höra om sånt här :)
 
Topp