• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Spontaninköp...

Porsan

Efraim
2-Faktor
Hade tagit mig några stänkare när dom kom runt med tax-free kärran på flyget och tänkte att detta får bli en liten julklapp till mig själv. Företaget tillverkar inte enbart klockor utan även andra nautiska instrument, så det passar en sjöman som handen i handsken!

Mühle Nautische Instrument Glashütte, Terrasport (Lufthansa Ed.)

Bilagor

• DSCF1277s.jpg
    DSCF1277s.jpg
    199.2 KB · Visningar: 939
  • DSCF1289s.jpg
    DSCF1289s.jpg
    223.3 KB · Visningar: 894
  • DSCF1291s.jpg
    DSCF1291s.jpg
    267.8 KB · Visningar: 882
  • DSCF1295s.jpg
    DSCF1295s.jpg
    245.4 KB · Visningar: 868
Trevlig, vad sitter det för verk iden?

Sen kan man ju undra hur en Lufthansa edition hamnar på en sailors håriga arm...

Tja och Grattis!

Har spanat lite på det märket för länge sedan har nästan glömt av att
de fanns!

Då dreglade jag på denna modellen

C62E9586-A502-4161-8BDA-7B0A321D8F8B-4008-0000049B77791E9B.jpg

Kul och och lite okänt klockmärke!

/JR

Denke skrev:

Sellita SW 200-1 just i denna, med Mühlerotor som man kan se på en av mina skarpa bilder...

Denke skrev:
Sen kan man ju undra hur en Lufthansa edition hamnar på en sailors håriga arm...

Jo det ska jag tala om för dig, det är där vi sitter och frotterar oss med societeten och smörjer kråset i business class på väg ombord.

Stilren och fin! Liknar flygklockorna á la IWC? Har du nån info om urverk?

Fan vad du köper klockor då! Har för mig du sa nåt att din fruga skulle hänga dig om du köpte fler! :mrgreen:

Porsan skrev:
Denke skrev:

Sellita SW 200-1 just i denna, med Mühlerotor som man kan se på en av mina skarpa bilder...

Denke skrev:

Jo det ska jag tala om för dig, det är där vi sitter och frotterar oss med societeten och smörjer kråset i business class på väg ombord.

Gåslever och champagne?

Ser ut att vara en mycket trevlig klocka. Grattis!
Den påminner mycket om de gamla flygaruren från 40-talet. :)

Josef B skrev:
Stilren och fin! Liknar flygklockorna á la IWC? Har du nån info om urverk?

Fan vad du köper klockor då! Har för mig du sa nåt att din fruga skulle hänga dig om du köpte fler! :mrgreen:

Haha ja men är fan inte klok, har dock inte nämnt detta för henne ännu :p

Info enligt nedan:

http://www.sellita.ch/index.php?option=com_content&view=article&id=25&Itemid=22&lang=en
http://www.sellita.ch/images/stories/documents/SW200-1_DOC_FULL_v.28.09.12.pdf

Spencer66 skrev:
Porsan skrev:
Denke skrev:

Denke skrev:

Gåslever och champagne?

Flyger normalt sett Air France och ja där får man variation av gåslever varje gång vid flygning i long-haul (Air France tradition) och detta sköljs givetvis ned med Champagne i mängder, i LH har man tre val på förrätten, tror det var rökt svärdfisk jag åt denna gången om herrn undrar :D

Porsan skrev:
Flyger normalt sett Air France och ja där får man variation av gåslever varje gång vid flygning i long-haul (Air France tradition) och detta sköljs givetvis ned med Champagne i mängder, i LH har man tre val på förrätten, tror det var rökt svärdfisk jag åt denna gången om herrn undrar :D

Schyst spontanköp! Nu förväntar jag mig svärdfisk på flygningen Hamburg-Sthlm på fredag. :lol:

Tack till alla, ja den är härligt clean och kvaliten känns hög, alltid lite kul med en annorlunda klocka i samlingen!

Tillbaka
Topp