• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Spontanköp i thailand

DanielR

Friends of KS
2-Faktor
Kära klocksnackskamrater, låt mig få dela med mig av i mina ögon en ganska galen historia, där jag redan nu kan avslöja ett lyckligt slut!
Jag hade sedan länge suktat efter en 1803 Day Date, närmare bestämt ett vitguldsexemplar då jag tycker att jag ännu inte är mogen och vis nog för att bära gulguld. Jag hade varit i kontakt med bland annat jabla för att jag tycker att hans vitgulds Day Date är fantastisk, vilket inte gjorde begäret mindre.
Suget blev större för var dag som gick men efter att ha mailat på en del på diverse andra sidor så hade jag fortfarande inte hittat ett exemplar som jag ville ha.
Så en fredagskväll påväg hem efter en tvådagars jobbvistelse i Bangkok så fick jag ett chatmeddelande från krämbulle som hade sett att Bomier postat en bild under fredagstråden, som han ville att jag skulle kolla in. Sagt och gjort och jag blev inte besviken:
Bomier.jpg



Döm av min förvåning när jag såg att Bomier är lokaliserad i bangkok, är detta ödet tänkte jag?

Jag skickade ett meddelande till Bomier och det visade sig att klockan var till salu, det fick bli en blind-date på Bangkoks flygplats. Vi möttes upp och kom överens om en deal och det slutade med att jag åkte hem med en ny klocka på handleden! Crazy!
:woot::woot::woot:
DD.jpg


Vi hade redan konstaterat att klockan behövde service så jag fick bara njuta av min nya skönhet under en dag innan den skickades in för service till Rob Engström.

Fem långa veckor gick och längtan var väldigt stor, ett stort tack på Caroline på Rob Engström som höll mig uppdaterad och svarade på frågor under denna jobbiga tid.

Men nu till helgen så fick jag äntligen hämta den!
Känner mig verkligen nöjd med klockan och detta blir definitivt en keeper!
Bjuder på lite bilder från kontoret:
DD1.jpg
DD4.jpg

DD2.jpg


Och så ett wrist-shot

DD3.jpg


Lite information om klockan:
Modell: Rolex Day-Date 1803 i vitt guld.
Tavla: Wide-Boy tavla sigma Silvertavla
Urverk: Rolex Calibre 1556
Årsmodell: ca 1971 – 1972

Vill man veta mer om Rolex Day-Date så rekommenderar jag starkt att ni läser denna fantastiska tråd av Whedda:
https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-whedda-söndag-v-20.24158/

Så vad händer härnäst? Bröllop om två månader:) , övervägde först att han min SubC på handleden, men nu när jag har hittat denna så har jag beslutat mig om att denna får handledstid under den stora händelsen!
Stort tack till Aurum som har hjälpt mig med en massa frågor, krämbulle, Bomier och till alla er andra!

Tack för mig!
 
Topp