• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Spontanköp, nytt in (beater?)

andheg

Rolex
2-Faktor
Har letat lite efter en Explorer (1) ett tag men inte sprunget på rätt objekt. Förra veckan ringde min urmakare och sa att ett dödsbo kontaktat honom och han hänvisade till mig då han vet att jag alltid är sugen på något nytt. Ringde upp herren i fråga och det visade sig att en avlägsen kusin hade dött och han städade ut hans hus. ”jag höll på att kasta alla klockor till jag såg nått som det stod rolex på, vill du kolla eller”? Absolut, kan du inte dra upp dom max så ses vi hus urmakaren på lördag kl 12.

Träffades enligt utsatt tid och det såg intressant ut. Just Rolexen hade COSC-precision på tidhållningen och jag bad urmakaren öppna den för att gå igenom den (har även servats). Den var i väldigt fint skick (och bra pris).
Jag gillar den som bara den. Kanske blir en exp också snart men denna är grym Om någon expert kan berätta lite mer om 6840 (seri 21XXXX) så berätta gärna!

Kom även in lite annat men sparar det tills någon annan dag.

Vad tycks??
u7uqe3ap.jpg

u8uty7y9.jpg
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Har letat lite efter en Explorer (1) ett tag men inte sprunget på rätt objekt. Förra veckan ringde min urmakare och sa att ett dödsbo kontaktat honom och han hänvisade till mig då han vet att jag alltid är sugen på något nytt. Ringde upp herren i fråga och det visade sig att en avlägsen kusin hade dött och han städade ut hans hus. ”jag höll på att kasta alla klockor till jag såg nått som det stod rolex på, vill du kolla eller”? Absolut, kan du inte dra upp dom max så ses vi hus urmakaren på lördag kl 12.

Träffades enligt utsatt tid och det såg intressant ut. Just Rolexen hade COSC-precision på tidhållningen och jag bad urmakaren öppna den för att gå igenom den (har även servats). Den var i väldigt fint skick (och bra pris).
Jag gillar den som bara den. Kanske blir en exp också snart men denna är grym Om någon expert kan berätta lite mer om 6840 (seri 21XXXX) så berätta gärna!

Kom även in lite annat men sparar det tills någon annan dag.

Vad tycks??
u7uqe3ap.jpg

u8uty7y9.jpg

Tavlan syns bättre här!
pe9e7ega.jpg
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Jag som sett den live kan bara instämma i hyllningskören.

Och sedan undrar jag också varför ingen urmakare ringer mig och förmedlar bra deals på gamla rollar... Kan vara för att jag inte är lika trevlig som Andheg, eller?

/Klocksebbe
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Jag som sett den live kan bara instämma i hyllningskören.

Och sedan undrar jag också varför ingen urmakare ringer mig och förmedlar bra deals på gamla rollar... Kan vara för att jag inte är lika trevlig som Andheg, eller?

/Klocksebbe
Kan iofs gå igod attJohannSebastian är världens trevligaste! "Plötsligt händer det"
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jag lyckades missa denna tråd totalt!
Ja du, fin är klockan min vän.
Och för alla ni andra..Om och vid flipp har jag första pax ;)
 
Topp