• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sport och klockor!

acce1999

Patek
2-Faktor
Den i bakgrunden när det är träning. Väldigt bra grej, tycker jag.

DSC01297_zpsbc1a0953.jpg


Den i förgrunden (eller någon annan av mina hyfsat tåliga klockor) när det är någon skojig aktivitet - som av somliga beskrivs som sport - på gång.

Jag spenderar väsentligt mycket mera tid på att sporta själv, än att titta på sport. Min Explorer 14270 har fått vara med om otroligt mycket skoj utomhus!

A
 

Hubbatix

Cartier
Min nya U1:a har hunnit med tre matcher på Stockholmsarenan, Åtvidaberg, gnaget och IFK och är fortfarande obesegrad!

Här med en segerbärka på Tifo-greken efter Åtvid:
0f5RGla.jpg


Varning för den där IPA:n förresten, mesigaste någonsin.
/Daniel Z.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Min nya U1:a har hunnit med tre matcher på Stockholmsarenan, Åtvidaberg, gnaget och IFK och är fortfarande obesegrad!

Här med en segerbärka på Tifo-greken efter Åtvid:

0f5RGla.jpg


Varning för den där IPA:n förresten, mesigaste någonsin.
/Daniel Z.


Önskar att man kunde säga det samma!

Ölen i loungen på arenan är helt ok dock:)
 

Da_Ni

Cartier
När jag tränar är det en Garmin 610 hrm som gäller.

Om jag tittar på sport kan jag inte påstå att jag väljer dinka efter sport utan det blir den som sitter på handleden för dagen.
 

carlanton

Audemars
Bra där! Men du, det ser ut att ha tagit lite på krafterna att komma upp... ;)

Skön bakgrund. Var?

mvh A



Teneriffa! Bor där några månader om året och i somras sprang jag mycket i bergen. Lite jobbigt när det börjar bli över 30 grader varmt redan vid 10-tiden.

Nörd som jag är råkade jag logga allt med Runkeeper:

4twobc.png


Fort gick det ju inte, men jag hann med tre tusenmeterstoppar.
 

10past10

Omega
Den i bakgrunden när det är träning. Väldigt bra grej, tycker jag.

Den i förgrunden (eller någon annan av mina hyfsat tåliga klockor) när det är någon skojig aktivitet - som av somliga beskrivs som sport - på gång.

Jag spenderar väsentligt mycket mera tid på att sporta själv, än att titta på sport. Min Explorer 14270 har fått vara med om otroligt mycket skoj utomhus!

A
Både en 1016 (bilden) och en 14270? Hehe, det måste jag säga är riktigt seriöst. Bra nivå på morgonbesluten "Hummm, skall jag köra med eller utan silver index idag. Äh va fan, jag kör utan - man kan ju alltid gå hem på lunchen och byta om man märker att man tog fel."
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Teneriffa! Bor där några månader om året och i somras sprang jag mycket i bergen. Lite jobbigt när det börjar bli över 30 grader varmt redan vid 10-tiden.

Nörd som jag är råkade jag logga allt med Runkeeper:

4twobc.png


Fort gick det ju inte, men jag hann med tre tusenmeterstoppar.
Härligt att bo på Teneriffa!

Kul att logga nya platser. Försökte logga några löppass i Barcelona för ett tag sedan, men fick ingen GPS-låsning mellan husen...

För övrigt så kräver ju höjdmetrar lite mer än längdmetrar. Och upplevelsen kan ju vara värd lite tid också. Eller hur?

Mvh A
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Både en 1016 (bilden) och en 14270? Hehe, det måste jag säga är riktigt seriöst. Bra nivå på morgonbesluten "Hummm, skall jag köra med eller utan silver index idag. Äh va fan, jag kör utan - man kan ju alltid gå hem på lunchen och byta om man märker att man tog fel."
Japp! Lyxproblem. Verkligen. Funderar redan på vilken som ska få göra skidpremiär med mig.

A
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Brukar seriöst köra min Swatch Scuba Libre när jag lirar tennis. Den stör absolut ingenting trots tvåhandsbackhand.... Nadal med sin RM och Wawrinka med sin AP kan slänga sig i väggen...
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Alltså....jag spelar ju rugby lite då och då om än en smula mer då än då nu för tiden....domaren kollar dobbarna och naglarna innan matchstart....undrar vad som skulle hända om jag hade klocka på mig....
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Den här har följt med en del också... man måste ju ändå ha ambitionen att leva det liv "klockan kräver"... :D

ExIIMount2.jpg
A
Symboliserar denna bild att du vandrar i bergen eller klippklättrar?
Klippklättring måste var den värsta sporten för klockor. Om jag skall ut på en klättretur tar jag på min höjd på mig en Swatch eller min gamla Suunto, men allra oftast tar jag av mig klockan helt om det är en ansträngande led. Det är trist att förstöra även ett armband, spänne, boett eller glas även på en plastklocka.
När jag utövar alpinism i olika former (typ bergsbestigning) är det däremot viktigt att ha klocka och då är det alltid Suunton som följer med. Här hade en Explorer fungerat, men jag behöver larmfunktion, barometer, höjdmätning etc. som finns i Suunton.
Här min och frugans (kan ni gissa vems som är vems? ;)) ;
bild-22.jpg


In action!
scan0010.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Symboliserar denna bild att du vandrar i bergen eller klippklättrar?
Klippklättring måste var den värsta sporten för klockor.
Jag har bara klippklättrat någon enstaka gång, under ledning av god kompetens. "Vandring" beskriver bättre vad jag faktiskt gör - när tillfälle bjuds. Och bilden är från ett sådant tillfälle. Min "palett" av fysiskt krävande intressen inkluderar mycket och i blandad kompott; cykling, skidåkning, långfärdsskridsko, löpning, vandring, etc, etc. Återstår massor att "utforska", som riktigt höga höjder, samt vatten. Och det ser jag fram mot.

Men jag tvekar faktiskt inte på att använda några av mina klockor. Visserligen är jag inte oförsiktig, men jag har trots allt köpt dem för att de ska få följa med. Och jag skulle påstå att - till exempel - cykling off road är väsenligt mer krävande för klockan (verket), med alla dess vibrationer. Ska för all del erkänna att jag har en och annan grov repa, som inledningsvis irriterade. Vidare så har jag ofta långärmat på... så klockan är ofta skyddad.

På höger hand - och det här blir ju nördigt - bär jag pulsklockan (när det lutar mer åt träning, än åt nöje)... Den får sitta på utsidan av ärmen, eller på cykelstyret. Och den bjussar på höjdmätare plus en massa annat fiffigt som jag har mer nytta av än vad en Rolex erbjuder. Armbandsuret följer med för att visa faktiskt tid, samt ge mig väldigt mycket tillfredsställelse, i form av att jag faktisk kan/har möjlighet/har råd att bära en - i mitt fall - Rolex Explorer (detta är min lyx!), när jag utövar min så kallade aktiva livsstil (också en lyx att få göra).

Så, visst är mina Explorer-modeller symboliska! Verkligen! Det har de varit i snart tjugo år för mig. Och de är ju användbara i så många "sportiga" sammanhang:

Vacuum.jpg


Och du, jag gillar din sista bild! Otroligt inspirerande så här på höstkanten! Oavsett vad man gör, så är det en väldigt skön känsla att få uppleva att kroppen fungerar effektivt och lever upp till de utmaningar man utsätter den (sig) för. :happyhappy: Kan jag anta att vi delar en passion?

mvh A
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Och du, jag gillar din sista bild! Otroligt inspirerande så här på höstkanten! Oavsett vad man gör, så är det en väldigt skön känsla att få uppleva att kroppen fungerar effektivt och lever upp till de utmaningar man utsätter den (sig) för. :happyhappy: Kan jag anta att vi delar en passion?

mvh A
Tack, bilden är dock tagen i juli månad för att par år sedan då jag och frugan gjorde en travers över Mont Blanc du Tacul, Mont Maudit, Mont Blanc och ner via Mont Gouter. Här lycklig fru på väg ner från samma tur!
scan0009.jpg


Här några bilder från förra vinterns randonnétur Chamonix-Zermatt;
_MG_3610_zps6f8e4f42.jpg

_MG_3654_redigerad-1_zpsd715d8d4.jpg
_MG_3697_redigerad-1_zpsf6781316.jpg

_MG_3681_redigerad-2_zps5d864e19.jpg
 
Topp