• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sportar ni er klocka utanpå jackan?

Sätter du klockan över jackan vintertid?


  • Totala väljare
    215

mackman

Cartier
Hej alla glada klocksnackare!:happyhappy:

Som rubriken presenterar så undrar jag om jag är den ända som bär min klocka utanpå jackan såhär vintertid i Sverige! :rolleyes:

Själv kör jag stenhårt med min stackars Certina som får sitta utanpå jackan i ur och skur, vid skidåkning, vid snöbollskrig, när det är 18 minus...... den sitter alltid utanpå!:)
Mest för att kunna läsa av tiden enkelt och bra men kanske också för att det känns lite "badass". :p

Simma lugnt!

image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ibland när jag kör långt på motorcykel, annars aldrig. Testade min mm300 på en SI-jacka en gång, drog åt förlängningen och fick massa hål på min nya jacka. Kostade skjortan att laga. :(
 
Senast ändrad:

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Inte gjort än, mest för att jag inte haft nå passande band som når hela vägen runt. Ganska tungt dock - speciellt vid utomhusaktiviteter i kylan. :)
 

mackman

Cartier
Måste medge att jag aldrig ens tänkt tanken på att köra klockan utanpå.
Kan dock se det praktiska i att B-uhr kördes utanpå, annars har jag svårt att motivera grejen.
Ex hur ofta behöver man kolla på tiden när man är ute och åker skidor? osv
Mer för att slippa "plocka fram" klockan bakom handskar, tröjor och grejer
 

meo_swe

Audemars
Gjort detta ett par gånger på uniformen eller när jag seglat i höstrusk. Då är det skönt att slippa pilla fram klockan under arton lager kläder;)
 

joca

Patek
2-Faktor
Oj... Nej det gör jag absolut inte :D
Händer dock att "mudden" på jackan fastnad ovanför klockan så klockan är synlig men brukar dra ner mudden över klockan då :)
 
Topp