• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sportklocka till tjejen..

Sjuhundra

Omega
Jag funderar på att överraska tjejen med en ny klocka.

Så jag undrar helt enkelt om ni där ute skulle vilja hjälpa mig med att hitta rätt.

Preferenser:

- Sportklocka på länk
- Gärna vit tavla
- 36-41 mm.
- Inge quartz skit!
- maxpris 7500:-

Vad tror ni? kan vi hitta något? Låt fantasin flöda!

/Sjuhunkan
 

fplteknikern

Omega
2-Faktor
Jag köpte en blå Longines Hydro Conquest 39mm till min tjej. Hon är supernöjd med den.

image.jpg

(Lånad bild från internet)
 

laketwig

Patek
2-Faktor

Citerar mig själv från en tråd jag skapade för ett tag sedan:

"Däremot hakade jag upp mig på den nästan totala dyrkan av Rolex i många inlägg:

Q: Funderar på att köpa klocka X. Är det någon som har erfarenhet av av den?
A: Visst, den kanske är OK, men det är en Rolex du egentligen vill ha.

Q: Jag har begränsad budget. Vad skulle ni rekommendera?
A: Spara längre till en begagnad Rolex.

Och så vidare ..."

https://klocksnack.se/threads/humble-pie-smakar-rätt-gott-ibland.24689/

Fick man vatten på kvarnen igen ... :D
 

Vesper

Rolex
Var inne på rob och köpte en tudor Classic date till min idag, 38mm väldigt trevlig. Över din budget men skulle den utökas så tycker jag du ska ta en titt :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Citerar mig själv från en tråd jag skapade för ett tag sedan:

"Däremot hakade jag upp mig på den nästan totala dyrkan av Rolex i många inlägg:

Q: Funderar på att köpa klocka X. Är det någon som har erfarenhet av av den?
A: Visst, den kanske är OK, men det är en Rolex du egentligen vill ha.

Q: Jag har begränsad budget. Vad skulle ni rekommendera?
A: Spara längre till en begagnad Rolex.

Och så vidare ..."

https://klocksnack.se/threads/humble-pie-smakar-rätt-gott-ibland.24689/

Fick man vatten på kvarnen igen ... :D


Jag är mest besviken på att du inte klippte nya Aquatimern, den ser ju hur grym ut som helst! :)
Där har jag ett riktigt habegär.
 

Chattras

Cartier
Måste det vara en automat? Det är inte så att det bara är du som känner att quartz inte skulle fungera medan hon skiter i vilket? Så var fallet när jag köpte klocka till min sambo. Slutade med att jag köpte en quartz och fick då en i hennes ögon mycket roligare klocka.
 

Sjuhundra

Omega
Många riktigt fina förslag. Jävligt kul att se! Kul att det kom in några japanare (hade faktiskt glömt bort dessa) just

Jag kan tänka mig att det är smart att gå på en rätt "känd" tillverkare för gemena man. I och med att min tjej har lika mycket koll på klockor som jag har på handväskor o liknande. Michael kors, Calvin Klein osv.. (Uuuugh)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Personligen tycker jag det är snyggt när tjejer bär större klockor.
Min fru har en longines conquest chrono som mäter 41 mm. Hon bär den jättefint på sina smala armar.
Visst, hon har värsta hänget på den men det funkar!

Annars så tycker jag 39mm hydroconquest är ett bra alternativ för rimliga pengar.
 

SSL

Audemars
Många riktigt fina förslag. Jävligt kul att se! Kul att det kom in några japanare (hade faktiskt glömt bort dessa) just

Jag kan tänka mig att det är smart att gå på en rätt "känd" tillverkare för gemena man. I och med att min tjej har lika mycket koll på klockor som jag har på handväskor o liknande. Michael kors, Calvin Klein osv.. (Uuuugh)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Kör på en Micke Kors-klocka bara. Det är inte så noga.
 

Dr Stein

Cartier
Personligen tycker jag det är snyggt när tjejer bär större klockor.
Min fru har en longines conquest chrono som mäter 41 mm. Hon bär den jättefint på sina smala armar.
Visst, hon har värsta hänget på den men det funkar!

Annars så tycker jag 39mm hydroconquest är ett bra alternativ för rimliga pengar.

Tycker att tjejer kommer undan med häng! Vore kul att se bild. :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
För övrigt tror jag att jag har sett den Orienten jag föreslog med både blått och grönt inlägg i ringen. Men jag är inte helt 100 på det och nu hittade jag bara den jag la upp
 
Topp