• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sportrolex i stål [omröstning]

Läs trådstarten för frågeställningen!


  • Totala väljare
    132

naggge

Panerai
Självklart
meIFR16.jpg
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
- Datum är ett måste.
Valet står då mellan 216570, 116610ln och 116710ln.
- Explorer II:an går bort då jag tycker den är för stor.
Valet står nu mellan 116610ln och 116710ln.
- GMT:n har för gemene man samma egenskaper praktiskt och är lite roligare än subben med de gröna diskreta detaljerna.
Valet faller därför på 116710ln.

Bjussar på en bild på min ;)
XAjDjVg.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Röstade för GMT Master som jag iofs tycker är en sämre klocka än 1675/16750...

Den enda nya sportRolex jag har är 214270 men den var ju inte med...annars skulle jag rösta på den.

;)
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Jag följer reglerna och röstar på GMT då den även har en till tidzon. Men om Daytonan hade funnits med hade jag givetvis valt den. Vilket jag också gjorde ;-)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Eftersom DSSD inte är med officiellt (;)) får jag väl rösta på 116610 istället. Snygg, klassisk som passar till det mesta. Har datum som jag använder ofta, men saknar GMT, som jag inte känner att jag behöver trots en del resor.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Själv har jag inte röstat än då jag är kluven mellan 216570 och 116610, måste fundera under dagen :)

Har ägt en 114060 och äger nu 216570, skulle nog röstat 114060 om jag inte ville ha datum men den går bort pga saknaden av det.

Har en 14060 och siktar på 116610 just på grund av datumfunktionen.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
datum är måste så skulle säga 116610LV för att sticka ut, tröttande dock på min förra på typ 3 månader...
 

Ricrob

Patek
Stig mellan 116610 och 116710 men med motiveringen att 116610 är mer tidlös och klassisk fick det bli den.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Som en enda klocka livet ut hade jag definitivt velat ha datum, och gärna GMT. ExpII är fortfarande sportig så det förslår, men passar i mitt tycke mycket bättre till skjorta/kostym än GMT master, så jag hade valt den. Med vit tavla.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jämn omröstning!
Svårt för min del, jag använder dykbezeln ofta och datum är ett måste, men GMTn är så ruskigt fin och välbalanserad..
Blir nog Submarinern för det praktiska…eller nej fan ta det praktiska..
GMT!
 

M021

Rolex
2-Faktor
Tight! sitter idag på en 116710 och använder datumet varje dag, så av praktiska skäl.. Äh, va fan, på ren känsla säger jag 114060, trivs bra med min men samtidigt är en Sub en Sub, mer tidslös på något vis..!
 
Topp