• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Språk

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Gissar att det är väldigt tidskrävande att översätta all text och liknande till annat språk än engelska. Förhoppningsvis sker översättning från engelska till svenska på hela forumet inom kort!
 

HSK

Patek
2-Faktor
@hook skrev tidigare idag att de bl.a. håller på att översätta notiser m.m. så tanken är nog att allting ska vara på svenska så småningom. :)

Jag är dock lite nyfiken på varför man väljer att lansera en helt omarbetad sida utan förvarning och dessutom med en massa halvfärdiga lösningar? :nailbiting: Det kanske finns någon rimlig förklaring men det hade känts mer naturligt med en omvänd situation där folk hade kunnat föreslå designelement, funktioner m.m. och bidra till utvecklingen av ett nytt forum istället för att lansera ett halvfärdigt projekt och därefter be om förslag, tips, buggrapporter m.m.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Nu när jag skrev inlägget och skulle redigera det så insåg jag att standardalternativet nere till vänster är anmäl och att man måste klicka sig in i menyn för att få fram redigeringsalternativet. Det senare kanske känns mer tillämpligt på ens egna inlägg? ;)

Ett annat förslag är att smileyrutan syns som standard istället för t.ex. länkknappen samt att smileymenyn stängs ner av sig själv när man har valt smiley istället för att man ska behöva stänga den manuellt för att kunna fortsätta skriva för jag antar att de flesta bara använder en smiley i taget.
 

MattWServices

Server Admin
2-Faktor
Det finns över 13 000 fraser i den senaste versionen av XenForo, och de översatta för närvarande kopieras från den gamla 1.5-versionen. Jag har en nästan fullständig översättning för XF2, men det saknar de nya funktionerna för XF2.2.

Jag kommer att implementera det imorgon, eftersom jag måste utföra en ny liten uppgradering eftersom en ny version har släppts i eftermiddag.

Översatt via Google Translate
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Detta har nu implementerats. Vänligen meddela mig om du ser något annat på engelska.

Översatt av Google Translate

Skärmavbild 2020-10-14 kl. 09.28.40.png
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
När jag väljer att reagera på någons inlägg finns alternativen "like", "love", "haha", "wow", "sad" och "angry".
Jag ser gärna att vi övergår till svenska även här.

Bra tempo i att fix vill jag tillägga! 👏👍

P.S.
Nu såg jag att alla emojis har engelska namn också. Dom känns dock inte lika viktiga att fixa till.
D.S.
 
Topp