• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Squale 1515 20 atmos - NOS

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Som rubriken lyder så säljer jag min Squale 1515 20 atmos. Och som för er som inte känner till historien bakom, så är den byggd helt på NOS-delar från 1960-talet. Detta är alltså ett limiterat exemplar av totalt tio stycken som tillverkades av Squale på begäran av Gnomomwatches.

Den är minimalt använd och kan inte hitta några märken på den. Möjligen finns någon liten repa på baksidan eftersom den är från 1960-talet. En riktigt grym dykare som passar till allt, och med sina stenhårda 35,5 mm utan krona (midsize) så sitter den som en smäck. Tyvärr får den inte den handledstid som den förtjänar, och med annat i sikte måste den lämna.

Klockan kommer helt fullset med box, ytterlåda, hang-tags, garantikort (2 år) och allt annat som medföljer vid nyköp.
Inuti sitter ett ETA-quartzverk som håller tiden som sig bör. Det sitter även ett nytt vaniljdoftande gummi på den som är grymt skönt att bära. Tavlan består av tritium som har åldrats med sedvanlig gulnande nyans som följd. Lume? Stendöd. Det enda spåret av lume är på visarna som under stark belysning eller en dag på stranden lyser aningen svagt. Men vem behöver lume?!

Priset sätter jag till 4000:- (helst via Swish) vilket är lite mindre än vad jag gav för den. Föredrar F2F, men kan såklart skickas om man hellre vill det. Bytes? Ja, ingenting är omöjligt. Ser ju helst en försäljning men kom gärna med förslag!
Retur: Nej, då den är under Squale internationell garanti i 2 år.

Nog snackat, här kommer bilderna:
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender_1.jpg
FullSizeRender_2.jpg
FullSizeRender_3.jpg
FullSizeRender_4.jpg
FullSizeRender_5.jpg
 
Senast ändrad:
Topp