• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Squale 30 Atmos Tropic GMT Ceramica, ref. 1545TGC ny annons

cheklund

Basic
---SÅLD---
Då min förra annons togs bort (antar att det beror på att jag missförstod regel 7 (jag bumpade min annons EN gång innan 24 timmar gått från publicering)) så försöker vi igen.

Helt ny Squale 30 Atmos Tropic GMT Ceramica, ref. 1545TGC. Enligt Squale själva är detta en “Asian market only” men det kanske går att få tag på den på något ställe i USA också, dock inte i Europa. Squales första GMT på över 50 år och designen bygger på en dykare från 60-talet. Då det är svårt att göra ljusa keramiska vridningar menar Squale att detta är den första kommersiellt tillverkade klockan med ljus keramisk bezel. Siffrorna på bezelen är också ingraverade och inte bara på målade.

Allt som kom medföljer såklart, ytter- och inner box, instruktionsbok, stämplat cert, hangtag och självklart klockan.

Specifikation:
Boett material: Borstat stål med polerade sidor.
Diameter: 42 mm.
Höjd: 13 mm.
Lug till Lug: 49 mm.
Länk: Fullängd.
Länk material: Borstat stål, skruvade länkar.
Länk spänne: Viklås, dyk förlängning, signerad.
Bezel/Vridring: Tvåfärgad keramisk vridring, ingraverade siffror.
Tavla: Matt svart, lume.
Lume: SuperLuminova
Krona: Skruvad, signerad och dras upp lätt.
Glas: Safirglas, *2.5 förstorings bubbla och antireflex behandlat.
Urverk: ETA 2893-2.
Funktioner: GMT, Datum.
Vattenskydd: 30 ATM, 300 meter
Garanti/Cert: 2 års internationell garanti, cert stämplat slutet april 2017
Observera att info så som mått etc. är taget från gnomon watches.

Klockan är som sagt ny med ett cert stämplat i slutet av april. Jag har haft framme klockan och testat så klart och nästan all plast är borttagen men den är väldigt försiktigt använd så klockan är i nyskick såklart. Jag har inte upptäckt någon “skada”. Total handleds tid skulle jag uppskatta till mellan 5 och 10 timmar.

Då jag har mer på ingång och denna tyvärr tickar samma boxar som andra klockor jag har väljer jag därför att sälja denna skönhet.

Mer info från Gnomon watches:
http://www.gnomonwatches.com/watches/squale-watches/30-atmos-tropic-gmt-ceramica-sel-bracelet

Youtube video från Gnomon watches där klockan visas. Videon är 1:44 minuter.

IMG_0522.JPG
IMG_0523.JPG

IMG_0535.JPG
IMG_0541.JPG

Jag ber om ursäkt för bilderna och rekommenderar ovan Youtube video från Gnomon Watches.
Jag ska också försöka ta lite bättre bilder som jag kan lägga upp.

Byten: Nej.
Retur: Den är några dagar gammal så nej om inget annat sagts. Ej retur vid F2F.
Nypris: 799$ + moms + tull.
Mitt pris: 7900 sek.
Betalning: Swish, banköverföring, kontant.
Kan skickas med rek, köparen står för kostnaden, klockan skickas så fort som möjligt efter full mottagen betalning, dock senast nästkommande vardag.

Klockan finns i Sthlm/Solna, några min från T-centralen med tunnelbana.

Jag har inte sålt tidigare på KS, dock köpt lite och jag känner några (enligt mig) KS “kändisar”/profiler som kan gå i god för mig. Jag har inte någon GG/BG tråd utan skapar en nu.

Vill man ha fler bilder är det bara att fråga, tog inte så många eftersom jag tycker youtube videon visar klockan väldigt bra.
Jag förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen, dock ej under pågående affär.

Tack KS för annonsplatsen och ett fantastiskt forum.
Hälsningar
Christian

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp