• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Squale 50 atmos PVD Quartz FF96 | Underbart sliten

Norp

Rolex
2-Faktor
Pris
8000kr
Returpolicy
Enligt ök
Bilder Skickat
  1. Ja
Squale 50 atmos quartz med underbar patina. Skulle gissa ca 70-tal? Boetten är en liten tjockis, FF96 som även användes till Blancpain och tavlan likaså.

Skick enligt bilder = helt fantastisk.
Tyvärr har jag ingen bra historia om klockan men välanvänd och fullt fungerande är den iaf. Vridringen har lite spel samt så är lysmassan typ död på tavlan men vridringen lyser några sekunder.

Glaset är repigt och troligen orginal, valde att inte byta detta men det är såklart en smaksak. Squale har nya safirglas att köpa fick jag reda på per mail men vet inget pris. Boetten är sjukt härligt sliten som ni kan se.

Urverk: Quartz AS 536.121 ( Fullservice utförd nyss av Tidlösa ur med garanti ) samt så tillverkades även en ny urverkshållare/ring i mässing då den saknades när jag köpte klockan.

"Inga delar har behövt bytas i urverket. Det är i gott skick. Urverket är isär taget helt och hållet. Rengjort mekaniskt för hand och tvättat i rengöringsmaskin. Sedan är det monterat och smörjt"


Lite mått:
Höjd: ca 15,65mm från baksida till glas och ca 16,35mm inkl vridringsinlägget.
Diameter boett: ca 40,88mm
Diameter vridring: ca 41,52mm
Lug-lug: ca 48,4mm

Pris
Väldigt svårt men skjuter till med 8k inkl.rek frakt
men är öppen för bud om priset är helt galet.

Byte
Kan tänka mig att byta mot billigare klocka ( värde ca 2-3k ) med pengar åt mitt håll.

Vad som ingår utöver klocka
- Vintage Tropic sport i NOS-skick
- Svart nato utan märkning
- Extra NOS-verk AS 536.121
- Svart, sliten tidsenlig ZRC-länk ( enligt säljaren ) som skickas i efterhand om den inte hinner komma innan. Kommer troligen passa sjukt bra! Köpt från Kanada så postgången tar en stund.
( med reservation om den skulle komma bort på vägen )

Kan hända att jag drar tillbaka annonsen om jag ångrar mig men ej under pågående affär.

Lite bilder
20200917_100558.jpg

20200917_100637.jpg


20200917_091520.jpg

20200925_171040.jpg

20200919133050_IMG_3813.JPG

20200927_144925.jpg 20200927_144900.jpg 20200927_133158.jpg 20200927_133142.jpg
 
Senast ändrad:
Topp