• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Squale "50atmos" 1521 - Squale Tiger "Baby Ploprof" 2007 - Certina "Poormans Aerospace" DS Podium - San Martin "DJ" SN059

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Pris
5000/5500/1400/1500/3000sek
Returpolicy
Ja, inom 24h med frakt ToR på köparens bekostnad
Bilder Skickat
  1. Ja
Två trevliga Squaledykare får nu lämna min lilla samling för att göra plats för andra klockor.

EDIT: Kompletterade med några klockor till...

Snabb annons pga impulsköp. :) Ber om ursäkt för de kassa bilderna. Finns mer om ni klickar på min snupps- eller instagramlänk i min signatur.

Intresserad av delbyten med skoj Seikos. Kvarts Tuna/Turtle/Sumo/Alpinist/Arnie/Någon trevlig kronograf kanske... rejäla vintage kvartsdykare är jag mycket svag för. Bara byten med pengar åt mitt håll då klockbudgeten ligger långt in på minus :p Flera mot en går bra dock. Bytesvärde +10%

SÅLD!
Squale 1521
500m WR
42mm i diameter (bärs som en liten 40)
12,5mm tjock
ETA2824
20mm luggar
60-klick vridring, unidirectional
Safir m. AR
Kommer på svart Squalegummi
Fullset
Använt skick, hairlines o.dyl finns, lite färgsläpp på bezel (ser helrätt ut) :D
Ingen servicehistorik, går bra

PRIS: 5000kr

R1063178.JPG
R1063173.JPG
R1063281.jpg


SÅLD!
Squale 2007 Tiger "Baby Ploprof"
300m WR
44mm i diameter (bärs som 40)
Endast 11mm tjock
ETA2892
20mm luggar
60-klick vridring, bidirectional med push-button spärr
Mineral
Kommer på svart Squalegummi (länken ingår inte)
Fullset
Bra skick, hairlines på bezel då den är gigantisk och polerad :) Den är också byggd av gamla NOS delar så lumen på tavlan är gulnad och pip har mörknat.
Ingen servicehistorik, går bra, garanti kvar

PRIS: 5500kr

DP2M0188_edited.jpg
R1063230.jpg
R1063177.JPG
R1063176.JPG


SÅLD!
Certina DS Podium Titanium, allmänt känd som "Poormans Aerospace" och delar grundurverk med äldre Breitling Aerospace

100m WR
40mm i diameter
Blott 9mm tjock
ETA 988.333
20mm mellan luggarna
Safirglas
Klocka + box, ej fullset
Länken tar 18,5 - 19cm

Den har gott om bruksspår, som man kan förvänta sig av en 20år gammal titanklocka. Allt fungerar, batteri förra året, glaset repfritt, några dammkorn under glaset.

PRIS: 1400kr

R1063237.jpg
R1063179.JPG


SÅLD!
Tillsist... en San Martin "Datejust" SN059. Helt sjukt mycket klocka för pengarna (klyscha, jag vet, men i detta fallet så stämmer det faktiskt ;) ) Ser verkligen ut som "a million bucks" och fångar ljuset något absurt med sin blanka fluted bezel, pärlemortavla och safirglas. Varit slutsåld i ett halvår.

San Martin SN059 "DJ"
100m WR
39mm i diameter
12,5mm tjock
PT5000 28800bph
21mm luggar
Länken tar upp till 19cm
Safirglas med AR och cyklop
Fullset

I princip nyskick, servad för någon månad sedan av San Martin på garanti då PR var väldigt kort, nu går den kanon. Finns ev. någon hairline på de polerade delarna och ett litet märke på baklocket efter lite skav mot låset.

PRIS: 3000kr
IMG_0835.JPG
R1063184.JPG



Swish is king, valfri frakt tillkommer, tar inte ansvar för postnords hantering.

Inga klockor är trycktestade i min ägo.

Referenser finns i signaturen.

Tack KS för annonsmöjligheten och ett trevligt forum :)
 
Senast ändrad:
Topp