• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Squale paketöppning, såhär är det.....

trumpetera

Panerai
Jag har varit medlem här sedan forumet startade. Mina besök har dock blivit allmer sällsynta-mest på grund av att tonen medlemmar emellan understundom i mitt tycke förändrats till det sämre. Därför har jag tydligen inte riktig koll på alla nya regler för postande, läsande och öppnande som tillkommit under den tid som förflutit.

Jag trodde helt enkelt att det var som förr; man får hem en ny dinka, är glad för den och delar med sig av detta.

Så tokigt.

Vad gäller bristande respekt, handlar det i mitt fall inte alls om det. I alla fall inte i fallet med att starta en paketöppningstråd på fel sätt och på fel plats.

Därför vill jag be om ursäkt för detta misstag.

Min respekt för medlemmars olika sätt att påtala detta är dock i högsta grad varierande.
 

trumpetera

Panerai
Tack!!

Har sedan i höstas hunnit med en PVD och en blåtavlad.

Älskar stilen, och nu känns det som jag hittat hem med färg. Kanske konservativt och tråkigt, men den funkar bäst för mig.

Skall försöka mig på en liten recension vad det lider.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag förstår verkligen inte hur vissa medlemmar orkar bli upprörda över att någon söker ett visst byte i köp o sälj eller att någon glatt postar bilder på sin nya klocka. Kanske dags att logga ut och skaffa sig ett liv?

Nu har vi iof ett regelverk som skall följas vid postning. Det är ytterst få regler vi har men de få som finns får man faktiskt bemöda sig att läsa och följa. Annars kan man som du skriver logga ut och skaffa sig ett liv.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu har vi iof ett regelverk som skall följas vid postning. Det är ytterst få regler vi har men de få som finns får man faktiskt bemöda sig att läsa och följa. Annars kan man som du skriver logga ut och ta en kaffe.

Jag tror iof inte att det eventuella nonchalerandet av forumreglerna är poängen, om just det har nog väldigt få något att invända, utan om sättet som det påpekas på med överord i den aktuella tråden som "jävligt respektlöst" och att man "spottar på forumledningen". Har man den inställningen så håller jag med till fullo att en kopp kaffe och frisk luft är en bra rekommendation.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag tror iof inte att det eventuella nonchalerandet av forumreglerna är poängen, om just det har nog väldigt få något att invända, utan om sättet som det påpekas på med överord i den aktuella tråden som "jävligt respektlöst" och att man "spottar på forumledningen". Har man den inställningen så håller jag med till fullo att en kopp kaffe och frisk luft är en bra rekommendation.

Det enda jag citerade var att man kunde göra lite som man ville, inget annat.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Nu har vi iof ett regelverk som skall följas vid postning. Det är ytterst få regler vi har men de få som finns får man faktiskt bemöda sig att läsa och följa. Annars kan man som du skriver logga ut och skaffa sig ett liv.
Absolut. Jag håller såklart med om att reglerna ska följas men tonen behöver inte vara så dålig som i aktuellt fall. När det gäller bytesannons-bumpningen var det väl inte ens mot reglerna och ändå fick vederbörande en bra skopa skit.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Absolut. Jag håller såklart med om att reglerna ska följas men tonen behöver inte vara så dålig som i aktuellt fall. När det gäller bytesannons-bumpningen var det väl inte ens mot reglerna och ändå fick vederbörande en bra skopa skit.

Jag håller med dig och en av reglerna är faktiskt att man skall försöka ha ett trevligt tilltal.
 

trumpetera

Panerai
Nu har vi iof ett regelverk som skall följas vid postning. Det är ytterst få regler vi har men de få som finns får man faktiskt bemöda sig att läsa och följa. Annars kan man som du skriver logga ut och skaffa sig ett liv.
Jag förstår.

Och iförty jag ju har ett liv, så tror jag att jag istället för att jävligt respektlöst spotta på forumledningen skall ägna mig åt just det.
 
Topp