• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Squale

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Tummen upp för både tillverkare och modell. Mycket gedigen klocka. Köp.
 

Depp-Erik

Cartier
Har inte jättemycket att säga men... För några månader sedan låg en Squale 50atm ute för försäljning här på KS och jag tyckte den var snygg så jag googlade lite och det verkade vara bra prylar. Som jag fattade det så började de på 60 talet med att göra boetter till andras dykarur för att sedan lägga ner men har återuppstått nu på sistone. Det är väl numer ETA verk i dem (som jag har förstått det så är detta bra grejer) i en egentillverkad boett som ska vara bra den med... så hittar du en modell du tycker är snygg från en säljare som verkar solid så är det väl bara att åka :)

Ska dock tillägga att jag inte har mycket att jämföra med, men som jag UPPFATTAR det så är det bra grejer, hur de står sig mot konkurrenter i samma prisklass är jag inte rätt person att svara på.

Hur som haver, lycka till! :)
 

KMS

Rolex
Toksalta dinkor!
Skrivit lite här:
https://klocksnack.se/threads/första-squalen-hemkommen.19943/

Vintage är väl lite hårdare kanske. Själv är jag rätt sugen på en Marina Militare Squale!
xb6n.jpg


Skulle jag rikta in mig på nytt hade den blåa vart nära för inköp!

Squale50AtmosBlueOpaco2L.jpg



Kolla här för lite mer historik:
http://www.thedivewatchconnection.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=34616#p653153
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Ping Jaganata han har haft en och annan squale vet jag. Själv sportade jag länge en squale vintage tiger... Mycket bekväm klocka och ett underbart ljusblått gummi hade jag till :)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Gillar märket! Kul pryl liksom med en bra story. Kollade väldigt mycket på en tidigare med det blev nått annat då. Tanken finns dock kvar..
 

Haddoque

Omega
2-Faktor
Fin i orange också. Många svåra val... Som jag har fattat det har klockorna med mer färgglad vridring "domat" glas. Kanske är det att föredra?

Det stämmer, de flerfärgade har domat. Har en orange/orange, är supernöjd med känslan och hur den ser ut! Kan dessutom tillägga att min har grym tidhållning, men det kan säkert variera lite... Perfekt sommarklocka, köp!
 

Jens

Greedo
Deras vintage är ju grymma, men det känns ju inte helt safe att ha som sommar-beater. Har haft en av deras nya och den var cool, men man får bättre kvalitet hos Seiko t.ex. Min gick lite halvtaskigt (ETA 2824-2) och vridringen var inte vad man borde kunna begära för en klocka i den prisklassen.


J
 

Magistern

Cartier
Deras vintage är ju grymma, men det känns ju inte helt safe att ha som sommar-beater. Har haft en av deras nya och den var cool, men man får bättre kvalitet hos Seiko t.ex. Min gick lite halvtaskigt (ETA 2824-2) och vridringen var inte vad man borde kunna begära för en klocka i den prisklassen.


J

Jag vacklar faktiskt mellan just dessa märken i nuläget. Har kollat sumo som ju också råkar vara billigare och kanske också bättre då?

Utseendemässigt tycker jag dock Squale smäller Sumo på fingrarna. Är orolig för att den ska kännas liten bara.
 
Topp