• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SRPA21K1 eller SKX009K2

aftersun

Breitling
Hej,
Är intresserad av att köpa min första Seiko. Antingen den nya Padi eller SKX009K2. Vad har ni för erfarenheter av dessa? Skulle vilja se en jämförelse på bild om det är möjligt.

Lånade bilder på båda:
skx175.jpg


Seiko-Prospex-PADI-Special-Edition-Watches-aBlogtoWatch-1.jpg
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Röstar spontant Padi då den har bättre verk och snyggare finishiering i min åsikt, men den är något större i utseende vilket kan bli ett problem om du har smalare handleder.

Rekommenderar främst att prova båda i butik och se vilken som kittlar mest i magen:)
Kan bara hålla med. Padin eller de vanliga SRP:na (ex SRP779 eller 777) är betydligt mer klocka för pengarna. Har själv haft några SKX:r och det slutar alltid med att jag säljer dem då de känns rätt "billiga" om man jämför med SRP:na ovan och numera ligger de även i nästan samma prisklass ny eller begagnad.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hej,
Är intresserad av att köpa min första Seiko. Antingen den nya Padi eller SKX009K2. Vad har ni för erfarenheter av dessa? Skulle vilja se en jämförelse på bild om det är möjligt.
För mig SXK009. Har svårt för boettformen på PADI:n. Utöver den (boettformen) tycker jag PADI:n är snyggare. Vilken tavla!:)
Men SKX:en är inte fy skam heller...
000000000000000000000000000001-jpg.384353
07-04-jpg.156581
50712-4-jpg.176327
0814-r-jpg.370569
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Röstar spontant Padi då den har bättre verk och snyggare finishiering i min åsikt, men den är något större i utseende vilket kan bli ett problem om du har smalare handleder.

Rekommenderar främst att prova båda i butik och se vilken som kittlar mest i magen:)
PADI på min 16 cm's handled. Lug to lug är bara 48, så den är trots sina 44 ganska behändig. Håller med tidigare talare om skx känns lite "billig" i utförandet i förhållande till alla nya turtles.
20170117_104023.jpg
 
Topp