• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SS Skydiver UTC vs Omega X33 Solar Impulse

vilken väljer du?

• Sjöö Sandström UTC Skydiver

Röster: 36 53.7%
  • Omega X33 Solar Impulse

Röster: 22 32.8%
  • Annan

Röster: 9 13.4%

• Totala väljare
    67

mouqvist

Silver
Funderar på någon av dessa ana-digi klockor.
SS är stor men välbyggd med WR 100m. Och svensk! Kul med veckonummer också
Omega levereras med Nato band (suck!) och har endast WR 30m men den är lite mindre och i titan med ett larm som låter på riktigt.

Vilken väljer du och varför?

IMG_9753.JPG
IMG_9754.PNG

Alltid roligare med bilder.
Omegan är mitt svar. Har haft en Skydiver. Gillade inte den plastiga känslan, storleken och siffror på tavlan. Omegan är skitsnygg. Åtminstone på bild

Skydivern är snyggare men satt inte bra på min handled. Omegan ser mer ut som en leksaksklocka, men kanske är snygg irl?
Så mitt svar blir: Annan!

Tycker båda är supersnygga. Har själv en Skydiver och är väldigt nöjd. Omegan har möjligtvis en lite mer mystisk tavla som kan locka.
Röstade på Skydiver, kul med svenskt. Men egentligen är jag väldigt osäker.

Analog-digitala kvartsareär inte riktigt min grej, men om man nu vill ha en är det väl ändå generalsynd att välja något annat än SS UTC Skydiver? Inte bara ser den i min värld betydligt bättre ut, men jag är också en sådandär sentimental människa som gärna vill använda svenskt när jag kan (år av utlandsvistelse kan verkligen skada en människa:D).

Att den sedan används av flygvapnets pojkar och flickor ser jag bara som en stor bonus! Funkar den till dem funkar den garanterat till dig också!

Tack för svaren.
Lutar åt SS. Någon som vet hur mycket larmet låter? Omegan ska leverera 80dB.

Vet inte vilken dB som är angiven för Skydivern, men min fru tycker att det är ett ”jävla liv” klockan 12 varje dag när det piper. Och då ligger den ändå i klocklådan. Så det bör ju vara hyfsad volym. ;)

Fan va synd att Skywalkern bara är 30m vattenresistant. Skulle verkligen suttit fint med 100M.

Tycker ni som kan UTC Skydiver att den svarta som finns på Blocket för 17700:- är prisvärd (1 år gammal)?
Eller den vanliga för 20000:- (5 mån gammal och oanvänd)?

Skydiver röstar jag på. För att jag äger den klockan och har den mer eller mindre varje dag på mig till jobbet dom senaste 2 åren. Det är roligt att byta band på den för den passar med allt som t.e.x. Läder,Nato och såklart på gummi. Bjuder på en bild med min
78561936-9CD7-4C65-AF7A-B961D392F715.jpeg

Tack för svaren.
Lutar åt SS. Någon som vet hur mycket larmet låter? Omegan ska leverera 80dB.

Larmet är klart användbart. Låter tillräckligt starkt för att väcka mig (ingen aning om antal dB) och ringer först en kort sekvens, sedan uppehåll (10 sek?) och därefter ihärdigt uppåt en minut (sorry, har inte klockat larmet). Man hinner alltså stänga av innan larmet börjar repetera.

Aerospacen har två fördelar anser jag, låg vikt och titanlänk. Annars SjööS All The Way för mig, vilket är mitt val, kör en själv.

Omegan går bort. Priset känns inte relevant.

Senast ändrad:
Ägt en Skydiver och saknar den faktislt.
Gött med vatte täthet och att den är lite under radarn.

Tänker dock pröva skywalkern först innan man bestämmer mig slutligt.

Tycker ni som kan UTC Skydiver att den svarta som finns på Blocket för 17700:- är prisvärd (1 år gammal)?
Eller den vanliga för 20000:- (5 mån gammal och oanvänd)?
Både den svarta och sen vanliga brukar ju dyka upp här på KS för 16-17k. Har haft båda och gillade inte den svarta då det var jävligt svårt att se vad klockan va. (Även om svart är cool)

Tillbaka
Topp