• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes/Bytes Seiko SSK001 Gmt PB 2

Tuktuk

Pandion
2-Faktor
Pris
2000 kr
Returpolicy
Enl ö k
Bilder Skickat
  1. Ja
Halloj! Dags för rotation i lådan så därför får denna mysiga modd lämna. Perfekt badklocka till sommaren ☺️.

Eftersom jag nyss fick den och det är mycket text, har säljaren sagt ok till att använda hans annonstext i stora delar.

” Till salu är en Seiko SSK001 som har haft en annourlunda resa:

Jag fick en gång en idé om att uppgradera en Seiko 5 GMT - jag tyckte den var lite stor och saknade en skruvad krona (som jag är lite löjligt förtjust i). Så jag köpte delar till en ny boett från Namoki. Jag valde en svart boett av SKX013 storlek. Valde en vridring med myntkant, ett vanligt dykarilägg och en 120-klicks klickspring. Kronan är (såklart) skruvad, med ett rött "S". Glaset är ett dubbeldomat saffirglas. Sedan plockade jag ur hela innanmätet från en SSK001 och satte in det (utan att ändra något på det) i boetten och fick så en svart "SKX013 GMT". Använde originalboettlocket från SSK001-donatorn. Klockan trycktestades till 100 m med godkänt resultat och var en av 2024-års badklockor. Men den har använts med försiktighet och ser väldigt fin ut utan repor eller dings.”

Så, förtydligar - tavla, visare, urverk och baksida boett Seiko, boett hus inlägg, glas och vridring Nakomi (ej Seiko). Skulle säga att Nakomiboettenär rätt påkostad 👍.

Kommer på ett svart Nato samt med cert. Lägger ett grönt shark skin också som jag tycker blir rätt coolt ☺️.

Bytes gärna mot en Skx009 ☺️. Bytesvärde 3t.

Pris: 2 000 kr inkl frakt.
/ Tuk
IMG_8083.jpeg
IMG_8085.jpeg
IMG_8088.jpeg
IMG_8087.jpeg
IMG_8141.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp