• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ställa dag/datum, Seiko SNZG05

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Hej Har införskaffat min första automatiska klocka, en SNZG05. Köpt här på KS av m8rt. Allt funkar bra, men jag kommer inte rikigt överens med inställningen för dag och datum. Hur jag än gör blir det inte bra. Först började den datumomställning vid 11 (inte 23 som man skulle vilja). Dagarna har både engelsk och romersk visning (samt en röd kvadrat för söndag(?)). Så till frågan, hur ställer man in datumen. Googlade lite, och på en diver bör man tydligen insy ställa om datumen mellan 8pm och 3 AM, men hur vet man om det är AM eller PM? Bifogar en bild.
bild.JPG
 

john b

Rolex
Ställ fram klockan 12 timmar bara. Sedan ställer du in datumet och dagen rätt. Välj språk på dagvisningen till något du gillar. Kommer funka och är lättare än du tror.
 

Minuteman

Rolex
Ställ in Dag/datum till gårdagens, genom att dra ut kronan till första hacket. Vrid åt ena hållet för Dag, andra för datum.
Sedan drar du ut kronan till andra hacket, och vrider fram tiden tills datum/dag skiftar till dagens. Då vet du att du är på förmiddagen. Justera sedan tiden rätt. Passera 12 med tillsvidare om det är eftermiddag när du justerar.
Klart.
 
Topp