• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ställa frus, flickväns, dotters klockor.

Eftersom vi kan anses lite mer klock-intresserade än många andra ligger det väl i farans riktning att det hamnar på oss. Och handen på hjärtat; jag vill att mikron visar rätt tid så därför sköter jag det.
Dessutom kan man motivera inköpet av ytterligare en kronometer så att tiden blir rätt inställd :).

Är det här ett problem som är unikt för mig? Närhelst ovanstående kvinnor behöver ställa klockan så blir det min uppgift? Upplever ni samma sak? Om så är fallet, varför är det så? Det är ju inte jättesvårt (förutom fruns Breguet kronograf vars datum nästan är osynligt).
Ja j***ar nu när du säger det!
Jo, det verkar vara min uppgift att ställa alla klockor, allt från armbandsur, micro, ugn, klockradio osv...
Hur blev det så här?
Det är ju inte raketforskning direkt 😄

Är det här ett problem som är unikt för mig? Närhelst ovanstående kvinnor behöver ställa klockan så blir det min uppgift? Upplever ni samma sak? Om så är fallet, varför är det så? Det är ju inte jättesvårt (förutom fruns Breguet kronograf vars datum nästan är osynligt).
Utan tvekan ja. Min fru har en Datejust. Ställer jag inte in den de få gånger hon ska använda den så får den vara på den tiden den står.. Sen ska vi inte tala om microvågsugn, spis, hennes bil osv..

Frun ställer faktiskt själv, även om jag nu börjar fundera på om hon faktiskt ställer datum. Micro och ugn har både jag och frun gett upp att ställa sedan flera år.

Dotterns klockor är quartz, men dom ställer jag om när vi är på resande fot. Trots att hon är fem så vill hon gärna ha med sina två klockor så hon kan byta när känslan faller på.

Frun ställer faktiskt själv, även om jag nu börjar fundera på om hon faktiskt ställer datum. Micro och ugn har både jag och frun gett upp att ställa sedan flera år.

Dotterns klockor är quartz, men dom ställer jag om när vi är på resande fot. Trots att hon är fem så vill hon gärna ha med sina två klockor så hon kan byta när känslan faller på.
Väluppfostrat. Bådar gott för framtiden!

Dessutom får jag påminna henne om att dra upp urverket när det stannat.. :) Igenkänningsfaktor kring mikro/ugn och speciellt kring vinter/sommartid för annars kan det bli stressigt att komma i tid till jobbet på morgonen

Måtte stille klokken på reiser og sommertid i en del år, men de siste årene gjør madammen det selv. Wow! ;) Men, jeg tenker allikevel...er skrukronen inne...dro hun for hardt i kronen...osv. Nesten mer belastende å tenke på, enn å bare stille klokken selv...LOL

Tillbaka
Topp