• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ställa klockan, hur gör ni?

Peter K

Panerai
2-Faktor
Jag använder time.is för att ställa mina klockor. Man kan lätt kolla avvikelser mot den sidan direkt i mobilen
Vad använder ni, har ni nåt bättre att tipsa om?
 
Ställer mina mot min iPhone eller dator, då de ställer sig över nätet och antagligen efter någon atomklocka någonstans antar jag?
 

Josef B

Bestraffaren
Fröken Ur självklart! En härlig äldre dam!
Jag bara kopplar in USB:n i min Deepsea så synkar den korrekt!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
När jag har haft kvarts ur ställer jag via fröken ur (ställde tidigare via en väggklocka jag hade hemma som synkade med ett atomur över radiolänk).

Med mekanisk klocka ställer jag efter iPhone klockan (som synkar med tiden Telia skickar ut i sitt nät). Känns inte som det är någon mening att vara för pedantisk med mekaniska ur.
 

max

Dancing Queen
Tänk på att alla webbsidor som visar tid har en felmarginal på ung +-3sec beroende på webbläsarens catch osv. Att ställa tiden är ju inte så petigt men att kolla gångavvikelse mot webbaserad sida är alltså inte att rekommendera.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Clocksync och navy time är väldigt lika. Dock påstår jag nog att Clocksync erbjuder mer funktioner.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta
 

_z_

Omega
Clocksync och navy time är väldigt lika. Dock påstår jag nog att Clocksync erbjuder mer funktioner.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta
Om man ska vara grymt petig så ligger navy clock på min Android alltid en sekund efter, dock stadigt. Min referens är min Casio DW 5000 som synkar mot atomur en gång per dygn & går klockrent mot fröken ur.

Edit: Jo, jag brukar kolla Casion mot fröken ur, sjukligt ja :rolleyes:

SGS3 via Tapatalk.
 
Topp