• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stämgaffel... Hur tänkte pappa?

thomastheswede

Audemars
Min pappa har i över 30 år slitit på sin Rolex 16030 och idag när vi snackade klockor tog han fran en klocka som jag helt glömt att han hade. Stolt som en tupp öppnade han boxen till sin "finklocka" Omega Seamaster f300 med stämgaffel.

"Urmakarna hatade den här och varje gång jag skulle använda den var batteriet slut. Till slut gav jag upp och köpte en Rolex".

Kan inte låta bli att fundera över varför han köpte en "finklocka" 1972 i stället för en Ploproof eller en röd-sub. Gubbjävel!

Jag ska i alla fall peta i ett nytt batteri och se om den går. Den är i nyskick och aldrig polerad och använd "max 20 gånger" enligt papsen.

image.jpeg
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Min pappa har i över 30 år slitit på sin Rolex 16030 och idag när vi snackade klockor tog han fran en klocka som jag helt glömt att han hade. Stolt som en tupp öppnade han boxen till sin "finklocka" Omega Seamaster f300 med stämgaffel.

"Urmakarna hatade den här och varje gång jag skulle använda den var batteriet slut. Till slut gav jag upp och köpte en Rolex".

Kan inte låta bli att fundera över varför han köpte en "finklocka" 1972 i stället för en Ploproof eller en röd-sub. Gubbjävel!

Jag ska i alla fall peta i ett nytt batteri och se om den går. Den är i nyskick och aldrig polerad och använd "max 20 gånger" enligt papsen.

image.jpeg

God smak, bra mycket snyggare enn en 16030......
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Min pappa har i över 30 år slitit på sin Rolex 16030 och idag när vi snackade klockor tog han fran en klocka som jag helt glömt att han hade. Stolt som en tupp öppnade han boxen till sin "finklocka" Omega Seamaster f300 med stämgaffel.

"Urmakarna hatade den här och varje gång jag skulle använda den var batteriet slut. Till slut gav jag upp och köpte en Rolex".

Kan inte låta bli att fundera över varför han köpte en "finklocka" 1972 i stället för en Ploproof eller en röd-sub. Gubbjävel!

Jag ska i alla fall peta i ett nytt batteri och se om den går. Den är i nyskick och aldrig polerad och använd "max 20 gånger" enligt papsen.

image.jpeg
Gnäll, gnäll, gnäll, den där var ju ascool.
 
Topp