• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stämgaffelverk.

Aron

Omega
Ja jag råkade buda hem denna Bulova Accutron häromdan. Han bara läsa rubriken och sen med blixtens hastighet hade jag lagt ett bud. Och vann den visst. När jag sedan kollade vad det var jag hade köpt såg jag ju att det var kanske inte den mest maskulina modellen varken i form eller storlek. Men den ska tydligen vara en herrklocka ändå.
Tycker även att meshbandet gjorde den lite roligare än lädret som satt på.
Fast det som gjorde att jag köpte så på ren reflex var just urverket. Det är ganska kul att bara sitta och titta på sekundvisaren när den sveper över urtavlan. Och om man lägger örat intill och lyssnar. Ett fantastiskt vinande ljud!!
Nån mer som äger klockor med den typen av verk?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    85.8 KB · Visningar: 347

lex

Omega
Jag har budat på ett par olika omega med sådan typ av urverk. men aldrig vunnit.... skulle gärna ha en. de verkar häftiga.
 

Aron

Omega
Ja jag har också haft span på ett par Omegor men dom har stuckit i pris lite mer och därför har det inte blivit nån sån. Men denna kostade typ parkeringspengar.
Men jag tycker att det är lite kul så ska nog se om man kan knipa en Omega framöver också.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Aron skrev:
Ja jag råkade buda hem denna Bulova Accutron häromdan. Han bara läsa rubriken och sen med blixtens hastighet hade jag lagt ett bud. Och vann den visst. När jag sedan kollade vad det var jag hade köpt såg jag ju att det var kanske inte den mest maskulina modellen varken i form eller storlek. Men den ska tydligen vara en herrklocka ändå.
Tycker även att meshbandet gjorde den lite roligare än lädret som satt på.
Fast det som gjorde att jag köpte så på ren reflex var just urverket. Det är ganska kul att bara sitta och titta på sekundvisaren när den sveper över urtavlan. Och om man lägger örat intill och lyssnar. Ett fantastiskt vinande ljud!!
Nån mer som äger klockor med den typen av verk?
Grattis till en cool klocka, gillar den grymma boetten och stämgaffelverk är något jag vill testa framöver, allt har sin tid....
 

McGyver

Rolex
Jag har två "Hummers" - helnöjd med båda!

Bulova Accutron med "nytt" verk...

136422859704145500_resized.jpg


...och en Omega köpt via KS som dessutom sitter på handleden just nu! :)

135688643636802400_resized.jpg
 
Topp