• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stållänk eller läderband?

Vad föredrar ni och varför?

Själv har jag alltid föredragit klockor med stållänk, men nu när man är lite äldre och mognare så har jag även börjat gilla klockor med läderband, speciellt när man har på sig kostym.

Föredrar NATO, men alla klockor passar inte med det så då blir det länk. För mig är (nästan) de enda klockor som passar på läder små dressare eller stora (tänk Panerai) bronsklockor.

Tänkte som du förut. Hade också endast länk. Men nu på sistone börjar gilla läder. Och tycker att med länk, kan man aldrig få så klocka sitter helt perfekt på handleden. Alltid lite för stor eller för liten. Läder passar även vardagligt beroende på läderband och klocka. Jag har börjat gilla racing/rally läder rätt mkt. Lägger ett par bilder på Tudor med läder..
IMG_20171008_181222_014.jpg
IMG_20171008_181503_525.jpg
IMG_20171008_181645_445.jpg
IMG_20171004_221556_517.jpg
IMG_20171004_210948_882.jpg

Sällan jag föredrar länk faktiskt. Gillar gummi & läder. För att jag ska bära länk ska det vara en exceptionellt bra & bekväm länk.

Tänkte som du förut. Hade också endast länk. Men nu på sistone börjar gilla läder. Och tycker att med länk, kan man aldrig få så klocka sitter helt perfekt på handleden. Alltid lite för stor eller för liten. Läder passar även vardagligt beroende på läderband och klocka. Jag har börjat gilla racing/rally läder rätt mkt. Lägger ett par bilder på Tudor med läder..
IMG_20171008_181222_014.jpg
IMG_20171008_181503_525.jpg
IMG_20171008_181645_445.jpg
IMG_20171004_221556_517.jpg
IMG_20171004_210948_882.jpg
Jäklar vad snygg den blev på båda läderbanden!

Läder på dressare, länk till vardag- och dykklockor. Beror helt på tillfälle skulle jag säga. Till kostym är det nog mycket finare med en klassisk dressklocka på läder.

Som vanligt finns det inget antingen eller, klockan styr mycket som @Qvarna konstaterar men även tillfället och tyvärr också den personliga smaken.

Vissa spökar ut sina moderna safirare med vintageliknande läder för att de ska se äldre ut andra sätter sprillans moderna länkar på sina vintageklockor för att de ska se fräscha och moderna ut. Båda lika illa...

Länk alla dar i veckan.

Läder på dressare, länk till vardag- och dykklockor. Beror helt på tillfälle skulle jag säga. Till kostym är det nog mycket finare med en klassisk dressklocka på läder.

Kommer helt an på klockan og outfit. Visse klockor er bedre på lenk, andre på läder.
T.eks Tudor BB ser bra ut på både länk, läder og nato. Oris Aquis ser bra ut på både gummi och länk. Min SMPc så bare bra ut på länk.

Det bästa måste ju vara att variera hela tiden!
Enda klockan jag inte kan köra läder på är Deepsea! Annars roterar jag läder gummi länk och Nato på de flesta klockorna :)
Gummi
image.jpg

Länk
IMG_1383.JPG

Läder @Gummo, Safir med läder! Är det så illa?
IMG_1501.JPG

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: F32
Tillbaka
Topp