• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Störde mig på bubblan

Emil

Cartier
Just för att slippa bubblan köpte jag en 14060 istället + en kalender, nu i efterhand ångrar man sig kanske lite...
friskt vågat!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Instämmer i kören, fräckt att du vågade!
Påverkar det andrahandsvärdet något?
 

Ricrob

Patek
Ouff.. Kniven slog loss bubblan och for sedan vidare rakt in i mitt hjärta.. Inte bra John, inte bra. Men det är ju din klocka och är du nöjd så... Är du inte klok och det är tur att det går att limma tillbaka eller köpa nytt glas! :D
 
  • Like
Reactions: K-S

Archie

Cartier
Varför är alla så impade att han vågade? Vad är det värsta som kan hända? att du förstör glaset och får köpa ett nytt? kostar det så jävla mycket eller?
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Varför är alla så impade att han vågade? Vad är det värsta som kan hända? att du förstör glaset och får köpa ett nytt? kostar det så jävla mycket eller?

Kanske för att han tog risken att sätta kniven genom glas, tavla och urverk, i värsta fall, och därmed totalt sabba en klocka som är värd sisådär 60-70 k?
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Nää fan john låt bubblorna vara på subbarna, du kunde ju köpt en no date, halloo :D
 

john b

Rolex
Ser inte bra ut tycker jag. Datumfönstret är placerat för att det ska funka med bubblan. Utan den så ligger fönstret för långt "in" på urtavlan och det ser obalanserat ut. Det ser dessutom ynkligt litet ut.
Håller lite med. Det hade sett bättre ut om datumfönstret hade varit en millimeter längre åt sidan. SD har mindre tavla men samma urverk (tror jag ) och där är det optimalt. Fast jag gillar att kunna se datumet från alla vinklar och inte bara rakt framifrån och det blir lite "cleanare" utseende såhär. Så totalt sätt vinner no bubble mod på poäng enligt mig.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Man kan ju undra varför alla är så anala när det kommer till bubblan?

Ni som hela tiden hävdar att Rolex "ÄR" bubblan, gör läxan och återkom.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ska jag tolka det som att din uppfattning är att det är helt riskfritt för klockan att knacka av datumbubblan med hammare och vass kniv?

Helt riskfritt är det väl inte. Men det är det inte att korsa gatan heller för den delen.
Visst, vågat att prova, men själva utförandet tycker jag inte är vidare farligt, vilket TS för den delen inte hävdar.

Jag har inget emot bubblan, men har absolut inget emot de som gör det och tar saken i egna händer, så att säga.
Tycker snacket om att "köp en SD istället" bara är löjligt.
 
Topp