• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Större variant av Omega vintage dressare

Act

Omega
Hej!

Tänkte om det är någon som har koll på om det finns vintage dressare liknande Omega Seamaster 600 eller 30 fast av en lite större variant (runt 38-42mm).

Dela gärna med er av det ni vet;)
b04bbb592a6c93224ccd5abf76d7d238.jpg
 

holma20

Panerai
finns oversize och jumbo :) 36mm är vanligast men 38 finns ,
42 omega vintage dressare blir dock klurigare ;) om du inte hittar ett omgjort fickur
 
  • Like
Reactions: Act

Act

Omega
finns oversize och jumbo :) 36mm är vanligast men 38 finns ,
42 omega vintage dressare blir dock klurigare ;) om du inte hittar ett omgjort fickur

Heter dessa oversize eller kallas de någonting annat? Det är mer någonting mellan 38-40mm som jag söker,
men intressant med ett större spann tänkte jag så att man har lite att kika på!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Heter dessa oversize eller kallas de någonting annat? Det är mer någonting mellan 38-40mm som jag söker,
men intressant med ett större spann tänkte jag så att man har lite att kika på!
Är som sagt mycket ovanligt med vintageur i denna klass på 38-40 mm. Det finns iaf inga Omega i den stilen med de måtten. Om du inte har extremt tjocka handleder skulle jag rekommendera dig att köpa en 36a och testa, de flesta vänjer sig efter en vecka.
 

Act

Omega
Är som sagt mycket ovanligt med vintageur i denna klass på 38-40 mm. Det finns iaf inga Omega i den stilen med de måtten. Om du inte har extremt tjocka handleder skulle jag rekommendera dig att köpa en 36a och testa, de flesta vänjer sig efter en vecka.

Säker på detta?
Ja, håller helt med om att man vänjer sig med storleken! Har en DJ på 36mm, så är van vid storleken men hade gärna velat ha en liknande seamaster på minst 38mm då de inte har lika mycket detaljer som väger upp storleken.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Säker på detta?
Ja, håller helt med om att man vänjer sig med storleken! Har en DJ på 36mm, så är van vid storleken men hade gärna velat ha en liknande seamaster på minst 38mm då de inte har lika mycket detaljer som väger upp storleken.
Tvärt om, den typen av ur bärs klart större än DJ. Främst pga att tavlan är större. Mao bör då dressuret snarare vara 34 enligt mig, men det är personlig smak.
 
Topp