• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Största besvikelsen

Buckshot

Panerai
Vilken klocka ångrar du att du köpte? Jag har kikat lite på ett amerikanskt forum och där är svaret ofta Invicta. Det är antagligen ingen tiilfällighet att största rabatten på uret.se är på Invicta klockor.
 

Aron72

Cartier
image.jpg
Ha ha, well skaffade nyligen en invicta.....
Visste vad jag handlade och varför, priset därefter från bukten. Inget jag hittills ångrar för 70usd iaf men ungefär där ligger nog gränsen på mitt köp i prisvärdhet. Rätt billig overall känsla och intryck väl på armen.
 
Senast ändrad:

PCB

Audemars
image.jpg

köpte en invicta ,,mest på skoj för att se hur pass illa dom var ,,men blev faktiskt impad för 995kr med frakt,
nu tyckte jag dock att uret kändes litet på armen (trots 40mm jämnfört med 41mm smp)så sambon fick den istället, så onödigt köp som änndå kom till nytta:)
 

wotan

Rolex
Min största besvikelse måste vara att jag inte är miljardär och kan ha världens bästa klocksamling...
 
  • Like
Reactions: PCB

Aron72

Cartier
Liiite rolex analt forum dock med mkt kompetens vilket uppskattas fantastiskt mkt! Sågningarna till billigare eller noname ur är iofs ofta befogade men alla kan ju inte slanta upp 60k + för ett insteg i mystiska klubben för klocknördar. Dynamiken i klocksamlande finns, från 700kr till över 700kkr, välj själv, men ett ur finns i alla prisklasser och som därefter i mångt ger ägaren motsvarande respons. Kör själv just nu en invicta för 700kr blandad med en blnr för runt 100 ggr pengarna, båda ger mig faktiskt lika mkt glädje! Dom funkar lika bra på att ge mig en exakt tid, den ena under bilen eller i havet/ trädgården och den andra efteråt. Glömmer jag att byta japp då funkar båda ändå, repor kommer med användandet.
 
Senast ändrad:

Ministern

Founder
2-Faktor
Liiite rolex analt forum dock med mkt kompetens vilket uppskattas fantastiskt mkt! Sågningarna till billigare eller noname ur är iofs ofta befogade men alla kan ju inte slanta upp 60k + för ett insteg i mystiska klubben för klocknördar. Dynamiken i klocksamlande finns, från 700kr till över 700kkr, välj själv, men ett ur finns i alla prisklasser och som därefter i mångt ger ägaren motsvarande respons. Kör själv just nu en invicta för 700kr blandad med en blnr för runt 10 ggr pengarna, båda ger mig faktiskt lika mkt glädje! Dom funkar lika bra på att ge mig en exakt tid, den ena under bilen eller i havet/ trädgården och den andra efteråt. Glömmer jag att byta japp då funkar båda ändå, repor kommer med användandet.

Du menar väl 100 gånger pengarna?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Liiite rolex analt forum dock med mkt kompetens vilket uppskattas fantastiskt mkt! Sågningarna till billigare eller noname ur är iofs ofta befogade men alla kan ju inte slanta upp 60k + för ett insteg i mystiska klubben för klocknördar. Dynamiken i klocksamlande finns, från 700kr till över 700kkr, välj själv, men ett ur finns i alla prisklasser och som därefter i mångt ger ägaren motsvarande respons. Kör själv just nu en invicta för 700kr blandad med en blnr för runt 10 ggr pengarna, båda ger mig faktiskt lika mkt glädje! Dom funkar lika bra på att ge mig en exakt tid, den ena under bilen eller i havet/ trädgården och den andra efteråt. Glömmer jag att byta japp då funkar båda ändå, repor kommer med användandet.
Jag är glad för din skull..,men vad är problemet? Jag älskar alla klockor så länge det gör mig glad...Seiko is da shit om man vill ha valuta för pengarna ( enligt min mening) och bra ur för stålarna ( tror jag ;) )... Ingen pik eller idiot förklaring men det finns bättre klockor än Invicta för samma spänn!
 

Aron72

Cartier
Japp håller med! Allt har ju ett pris och därefter ett värde för ägaren. Invicta generellt är överprisad skit, eller iaf överprisat! Där råder ingen tvekan. För 700kr fick iaf jag vad jag letade efter med den kvalité jag förväntade mig. Inget att jämföra med annat egentligen...
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Japp håller med! Allt har ju ett pris och därefter ett värde för ägaren. Invicta generellt är överprisad skit, eller iaf överprisat! Där råder ingen tvekan. För 700kr fick iaf jag vad jag letade efter med den kvalité jag förväntade mig. Inget att jämföra med annat egentligen...
Bra min klock vän och skål ;)
 

Limpas

Cartier
Det här måste ju vara årets
sämsta tråd. Vill du ha billig klocka så köp Seiko och du får bra skit! Har du mer än 700 spänn så ägna 20 min åt läsande på det här forumet så är du
hemma. Klart. Punkt.
 
Topp